X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Jeszcze więcej o Nowym Golfie - dane techniczne

2012-10-17
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Jeszcze więcej o Nowym Golfie

Nowy Golf – lżejszy nawet o 100 kg i o 23 procent oszczędniejszy

Golf BlueMotion wyznacza nowe standardy: zużycie paliwa 3,2 litra, emisja CO2 85 g/km. Październik 2012. 4 września Volkswagen zaprezentował w Berlinie po raz pierwszy nowego Golfa. 17 września w Polsce rozpoczęła się przedsprzedaż tego bestsellera, który jak dotąd znalazł już ponad 29 milionów nabywców. Zaledwie trzy tygodnie później Volkswagen zaprezentował Golfa szerokiemu gronu publiczności podczas Paryskiego Salonu Samochodowego.

Już pod koniec października pierwsze Golfy pojawią się w salonach. Siódma generacja tego Volkswagena to najlepszy Golf w historii: masa została obniżona nawet o 100 kg, w zależności od silnika zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyło się nawet o 23 procent. Przyszły Golf BlueMotion – który zadebiutuje w Niemczech jeszcze w tym roku, w znormalizowanym cyklu NEFZ będzie spalał tylko 3,2 l/100 km (emisja CO2 85 g/km). Ponadto Volkswagen wprowadził w tym Golfie na rynek cały pakiet nowych i częściowo seryjnych systemów wspierających kierowcę.

W zasięgu możliwości finansowych – Golf potrafi więcej, a kosztuje mniej. 3,8 l/100 km. Wartości na tym poziomie nie są w nowym Golfie wyjątkiem, lecz regułą: podstawowy model w wersji benzynowej (TSI) zużywa 4,9 l/100 km, a w wersji wysokoprężnej (TDI) 3,8 l/100 km; silniki TSI emitują 115 g/km CO2, TDI 99 g/km CO2. Najlepszymi wartościami może pochwalić się po raz kolejny Golf BlueMotion: dzięki zastosowaniu najbardziej efektywnych systemów emituje on tylko 85 g/km CO2 i zużywa 3,2 litra oleju napędowego na 100 km, wyznaczając nowe standardy dla tej serii modeli. Kolejną nowością jest silnik 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT). Średnie zużycie paliwa przez ten sportowy, a jednocześnie oszczędny silnik wynosi 4,7 l/100 km (109 g/km CO2).

Prof. dr Winterkorn dodaje: „Zawsze w Volkswagenie byliśmy świadomi odpowiedzialności, jaką niesie ze sobą wytwarzanie wielkiej ilości samochodów zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dlatego ważne było dla nas, aby stworzyć najoszczędniejszego Golfa w historii, który przy tym musiał być osiągalny finansowo dla szerokiego grona nabywców. I to nam się udało. Siódmy Golf jest niezwykle oszczędny, wyposażony seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji i przy cenie podstawowej 59.990 zł jest tańszy, niż model podstawowy poprzednika.”

Europa – 119.000 ton mniej CO2 rocznie. Średnio o 13,9 procent mniej CO2. Dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Rozwoju Marki Volkswagen, dodał na temat ekologii: „Oceniamy, że dzięki nowej flocie Golfów, która ze wszystkimi wariantami silników emituje średnio o 13,9 procent mniej CO2, tylko w Europie uda się zmniejszyć ilość dwutlenku węgla rocznie o 119.000 ton!”

Pierwszy Volkswagen z hamulcem multikolizyjnym. Nowy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Polowanie na każdy gram nie może prowadzić do tego, aby postęp w jednej dziedzinie odbywał się kosztem innej. I również tutaj Volkswagen pokazuje, że Golf bardziej niż kiedykolwiek jest wyrazem zrównoważonego postępu i dbałości o każdy detal – z dodatkową przestrzenią (więcej miejsca na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowymi systemami poprawiającymi bezpieczeństwo, takimi jak hamulec multikolizyjny (seryjny) i proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) oraz tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC i systemem Front Assist oraz funkcją awaryjnego hamowania w mieście, nowym progresywnym układem kierowniczym, nowym zawieszeniem kół, możliwością wyboru profilu jazdy i seryjnym ekranem dotykowym we wszystkich modelach, a także zupełnie nowymi systemami Infotainment i Entertainment z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym w najbogatszych wersjach.

« < 1 2 > »

Komentarze