X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Jeszcze bardziej niezależne - nowe Audi A8

2013-12-06
Strona główna -> Audi -> A8 -> D4 (2010-dziś)

W prawie wszystkich silnikach wzrosła moc, a bez wyjątku zmalało zużycie paliwa – aż o dziesięć procent. Audi A8 z silnikiem 4.0 TFSI od zera do 100 km/h przyspiesza w 4,5 sekundy. System Audi cylinder on demand (COD) odłącza przy obciążeniach częściowych cztery z ośmiu cylindrów. Najbardziej ekonomicznym silnikiem jest jednostka 3.0 TDI. Na 100 km zużywa średnio jedynie 5,9 litra oleju napędowego (155 g CO2 na km). Wszystkie jednostki napędowe spełniają europejski standard emisji spalin Euro 6.

Uzupełnieniem klasycznego wariantu Audi A8 są trzy inne modele. Audi A8 hybrid (dostępne także w wersji wydłużonej), wyposażone w silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny, generuje moc systemową 180 kW (245 KM), przekazywaną na przednie koła za pomocą zmodyfikowanej automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy, umieszczony z tyłu pojazdu, umożliwia osiągnięcie wyłącznie na napędzie elektrycznym maksymalnej prędkości 100 km/h lub pokonanie odcinka trzech kilometrów ze stałą prędkością 60 km/h. Średnio, Audi A8 hybrid zużywa na 100 km jedynie 6,3 l paliwa (147 g CO2 na km).

Bogato wyposażone Audi A8 L W12 to luksusowy, topowy model serii. Benzynowy silnik, w jaki jest wyposażane, dzięki swej formie w kształcie litery W jest krótki i lekki. Jednostka o pojemności skokowej 6,3 litra i o wysokiej kulturze pracy, generuje moc 368 kW (500 KM). Średnie zużycie w jego przypadku wynosi 11,7 litra na 100 km (270 g CO2 na km). Przy niskich obciążeniach aktywuje się system COD.

Model S8 o mocy 382 kW (520 KM) to największa sportowa limuzyna marki Audi. Montowany w niej silnik 4.0 TFSI nie tylko przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy, ale też wydaje pełne, piękne brzmienie. Na 100 km zużywa średnio jedynie 9,6 l benzyny (225 g CO2 na km). W decydującej mierze to również zasługa zastosowania systemu cylindrów odłączanych na życzenie COD. Aktywny system redukcji hałasu Active Noise Cancellation (ANC) – rozwiązanie stosowane również w Audi A8 L W12, A8 4.0 TFSI i A8 hybrid – kompensujący odgłosy pracy silnika w trybie czterocylindrowym, wytwarza odpowiednio dopasowane przeciwdźwięki. Wyjątkowy charakter wersji S8 podkreśla podwozie i wiele detali karoserii.

Napęd w nowym Audi A8 przenosi ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia tiptronic, która szybko i łagodnie przełącza biegi. Elektronicznie sterowana przekładnia współpracuje ze stałym napędem na cztery koła quattro. Napęd ten może być opcjonalnie uzupełniony o sportowy mechanizm różnicowy, który zależnie od potrzeb rozdziela siły pomiędzy tylnymi kołami. W modelu A8 4.2 TDI clean diesel quattro i S8, sportowy mechanizm różnicowy jest elementem wyposażenia seryjnego.

Podwozie: sportowy charakter. Swój sportowy charakter, limuzyna w znacznej mierze zawdzięcza złożonemu podwoziu. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który określa sposób pracy różnych podzespołów, to element wyposażenia seryjnego. Steruje on także zawieszeniem pneumatycznym adaptive air suspension i adaptacyjnymi amortyzatorami. Na życzenie, Audi dostarcza zawieszenie pneumatyczne o sportowych właściwościach. Wspomaganie układu kierowniczego wyposażono w efektywny napęd elektromagnetyczny. Rozwiązaniem alternatywnym jest dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie zmienia się zależnie od prędkości.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze