X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti Q50 w Genewie

2013-03-05
Strona główna -> Infiniti -> Q50

Przednie fotele w Q50 są więc zaprojektowane tak, aby jak najwierniej odwzorować tę naturalną postawę. Ich wyjątkowa konstrukcja i struktura zapewnia stałe podparcie dla kręgosłupa od miednicy aż po klatkę piersiową, zmniejszając obciążenie mięśni i kręgosłupa, poprawiając obieg krwi w organizmie, a tym samym zmniejszając zmęczenie jazdą na długich dystansach.

Wygoda na długich trasach była priorytetem, ale nie zmienia to faktu, że fotele Infiniti muszą spełniać także inne kryteria. I tak też jest. W zależności od wersji, przednie fotele oferują regulację w ośmiu kierunkach, możliwość ustawienia podparcia odcinka lędźwiowego i przedłużania siedziska, a dla wersji z fotelami sportowymi również elektrycznie regulowane wałki boczne. Można również wybrać fotele pokryte skórą i podgrzewane. Podobnie jest z kierownicą.

W służbie dynamiki. Sercem wszystkich Infiniti jest ich silnik. Nie inaczej jest w Q50. Nowy sedan będzie dostępny w Europie z czterocylindrowym silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra, który może się poszczycić wyjątkową równowagą pomiędzy osiągami i niskim poziomem emisji CO2 (115 g/km) lub też z 3,5-litrowym silnikiem hybrydowym (benzynowym V6 i elektrycznym), w którym położono duży nacisk na zapewnienie wysokich osiągów, ale przy zaskakująco niskim poziomie emisji CO2 (poniżej 145 g/km).

Oba silniki są doskonałym przykładem Inspirujących Osiągów, jakie marka obiecuje i jakich się od niej oczekuje. Jednostka hybrydowa jest w całości silnikiem Infiniti i jest stosowana także w Infiniti M35h, natomiast silnik Diesla został opracowany w oparciu o jednostkę Daimler AG 2.2, napędzającą niektóre Mercedesy klasy C i E. Silnik wysokoprężny jest pierwszym owocem współpracy między firmami, polegającej na wymianie myśli technicznej i stosowaniu tych samych komponentów.

Inżynierowie Infiniti mieli znaczący wkład w rozwój silnika dla Q50. Stosunkowo łatwo jest odczuć, że jest on bardziej dynamiczny i sportowy, zgodnie z wymaganiami Infiniti.  Choć moc (125 kW) i maksymalny moment obrotowy (400 Nm) są zbliżone, to zakres w jakim te wartości maksymalne są osiągane jest w przypadku Infiniti unikalny. A nie jest to wynikiem jedynie elektronicznego przeprogramowania, lecz także czasochłonnych prac inżynieryjnych. W silniku Infiniti zmienione są wlot powietrza, chłodnica pośrednia, układ niskiego ciśnienia paliwa, system dopalania spalin, miska olejowa, mocowania silnika i moduł sterujący pracą silnika (ECU). Wspólnymi dla Infiniti i modeli Mercedes-Benz są natomiast: blok silnika, turbosprężarka, układ wydechowy i układu wtryskowy.   

Silnik Diesla jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią automatyczną. Dostosowanie do wymagań Infiniti wymagało zmodyfikowania obu skrzyń Daimlera. Dla Q50 zaprojektowano nową przekładnię manualną, która zapewnia płynniejszą i pewniejszą zmianę biegów. W przekładni automatycznej skorygowano natomiast punkty zmiany biegów, aby zwiększyć dynamikę jazdy i żwawsze przyspieszanie samochodu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze