X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti Q50 w Genewie

2013-03-05
Strona główna -> Infiniti -> Q50

Infiniti Q50

Nowy model, nowa nazwa, nowy silnik... i początek nowego rozdziału w historii Infiniti w Europie.

Infiniti nie jest naśladowcą niczyjej stylistyki, a Q50 jest tego najbardziej dobitnym przykładem. Jego zmysłowo opływowa sylwetka jest elegancka, łagodna i atrakcyjna, a równocześnie cieszy oko tą samą dyskretną muskularnością, z jakiej modele Infiniti są znane. Już sam przód wzbudza pewnego rodzaju sympatię, a to za sprawą reflektorów, które zdają się być oczami na twarzy samochodu. Tym elementem Q50 diametralnie różni się od swoich niemieckich konkurentów.

Inspirację stylistyczną zaczerpnięto z dawnych sportowych sedanów Infiniti, ale przede wszystkim ze słynnego tria wyjątkowych pojazdów koncepcyjnych (Essence z 2009 r., Etherea z 2011 r., Emerg-e z 2012 r.), które są ucieleśnieniem genów stylistyki Infiniti, z takim powodzeniem rozwijanych w nowych projektach przez dyrektora stylistyki Infiniti − Shiro Nakamurę.

Największy rozstaw osi w klasie daje Q50 naturalną przewagę nad rywalami. Niemniej jednak o charakterystycznej sylwetce sportowej decydują przede wszystkim proporcje modelu. Q50 jest wyraźnie niski i szeroki. Zdaje się być przyklejonym do drogi, a jego napięte linie, silne ramiona i wznosząca się na kształt łuku linia dachu bezsprzecznie robią wrażenie. Rzadko kiedy zdarza się, żeby samochód wyglądał jakby zrywał się do skoku, a równocześnie zachowywał nobliwość i elegancję, doskonale wyrażone charakterystycznym rożkowym kształtem słupka C, który jest stylistycznym wyróżnikiem z tłumu konkurentów i sprawia, że Q50 zawsze będzie od razu rozpoznawany.

Przód samochodu zdobi nowy, bardziej trójwymiarowy grill chłodnicy. Jego oprawa wykonana jest z chromu i ma charakterystyczny, stosowany we wszystkich modelach Infiniti, kształt „podwójnego łuku". Silnie zakrzywione linie przepływają od dołu słupków A po obu stronach boków maski, harmonijnie łącząc się z bokami grilla chłodnicy. Światła przypominają swoim kształtem ludzkie oczy, gdyż są od góry lekko przysłonięte, niczym powieką. Stanowią tym samym kolejny unikalny element Q50, którym samochód może się wyróżniać w dzień i w nocy. Podobny element powtórzono z tyłu samochodu. W kierunkowskazach i przednich światłach przeciwmgielnych wykorzystano diody LED, natomiast w reflektorach – albo światła halogenowe, albo diody LED. Reflektory dostępne są z systemem doświetlania zakrętów (AFS − Adaptive Front Lighting System) oraz z systemem automatycznego przełączania świateł długich na mijania.

Wersje sportowe mają zmieniony profil przedniego zderzaka oraz 19-calowe felgi aluminiowe z wykończoną delikatnym ryflowaniem powierzchnią. Standardowo modele Q50 są wyposażane w felgi 17-calowe, zaś felgi 18- i 19-calowe są dostępne zależnie od wersji wyposażenia. Niektóre wersje Q50 są dostosowane do jazdy na oponach trzeciej generacji typu run-flat, co zapewnia właścicielom wygodę i bezpieczeństwo.

Profil Q50 jest aerodynamiczny, a zarazem uwodzicielski. Dzięki osiągnięciu parametrów aerodynamicznych modelu koncepcyjnego zapewniających zerowe unoszenie, Q50 w wersji standardowej może się poszczycić doskonałym współczynnikiem oporu aerodynamicznego, wynoszącym 0,26.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze