X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti FX Vettel Edition - dane techniczne, osiągi

2012-10-30
Strona główna -> Infiniti -> FX

Wielowarstwowy spojler, zainspirowany stylistyką profilu przedniego skrzydła bolidu RB8, zmniejsza masę i opór aerodynamiczny oraz optymalizuje przepływ powietrza pod samochodem, odgrywając kluczową rolę w zrównoważeniu siły dociskającej. Zaprojektowany przez Shiro Nakamurę spojler stanowi chyba najbardziej dobitny przykład tego, jak elementy stylistyki F1 mogą udoskonalać samochody produkowane do jazdy na drogach, a nie torach wyścigowych.

Elementy charakterystycznego dla Infiniti grilla chłodnicy w formie dwóch łuków wykonane są z włókna węglowego. Lusterka zewnętrzne również obudowano tym materiałem, tworząc muszle, wyprofilowane z uwzględnieniem tych samych aspektów aerodynamicznych, jakie bierze się pod uwagę przy profilowaniu kasków kolarzy torowych. Także z włókna węglowego wykonane są ozdobne boczne panele nadwozia (fartuchy), doskonale pasujące do samochodu, którego prześwit jest teraz o 20 mm mniejszy. Nadkola, zamiast czarne, są teraz w kolorze nadwozia. Vettel Edition będzie jedynym FX-em sprzedawanym na rynkach europejskich, który nie będzie miał relingów dachowych.

Dopracowanie przodu FX Vettel Edition polegało także na opuszczeniu go niżej. Nowym charakterystycznym elementem jest rząd świateł dziennych z diodami LED, zmyślnie wbudowanych w nowy spojler. Nowe światła przeciwmgielne z diodami LED są najmniejszymi, jakie kiedykolwiek uzyskały homologację, a przy tym jednymi z najsilniejszych.

Skrzydło dachowe wykonane (a jakże!), z włókna węglowego jest zamontowane na wspornikach ze szlifowanego aluminium. Zostało wyprofilowane tak, aby zapewnić maksymalną wydajność aerodynamiczną. Równie charakterystycznym elementem tyłu jest dyfuzor z dwiema końcówkami rury wydechowej, umieszczonymi po bokach światła przeciwmgielnego. Światło to jest zaś jednym z najbardziej charakterystycznych elementów FX Vettel Edition, nawiązuje bowiem stylistyką do rozmiaru i położenia tylnego światła bolidu F1, włączanego przez kierowcę przy złych warunkach pogodowych. Dbałość o szczegóły przejawia się w tym, że światło to wykonane jest z gładkiego szkła i składa się z 15 czerwonych diod. Wszystko dokładnie tak, jak w bolidzie F1. Niestety, przepisy zabraniają tym światłem błyskać.

Wszystkie prace związane z profilowaniem nadwozia były inspirowane parametrami aerodynamicznymi bolidu Red Bull Racing Formuły 1. Dzięki zastosowaniu tak wielu elementów z włókna węglowego, w tym również spojlera, samochód może się poszczycić o 30% większą niż w standardowym samochodzie siłą dociskającą, jak również zmniejszeniem oporu powietrza o 5%.

Projektując koła kierowano się głównie wytrzymałością i niską masą. Każde koło firmy BBS® wykonane z kutego aluminium waży o 3,5 kg mniej niż koło standardowego samochodu, co bardzo pozytywnie wpływa na zmniejszenie masy nieresorowanej, z korzyścią dla jakości prowadzenia, sterowności i przyjemności jazdy. Te drobno szprychowe i wykończone w kolorze czarnym koła mają, podobnie jak koła samochodu standardowego, średnicę 21 cali i obute są w opony 265/45.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze