X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti FX Vettel Edition - dane techniczne, osiągi

2012-10-30
Strona główna -> Infiniti -> FX

Infiniti FX Vettel Edition (tylko w kolorze Moonlight White) jest dostępny w cenie 666 tys. złotych. Dodatkowa opłata za tylny spojler wynosi 29 tys. złotych.

TROCHĘ HISTORII. Crossover FX SV, produkowany w bardzo mocno limitowanej serii, a będący topowym modelem w gamie Infiniti, jest spełnieniem marzeń Sebastiana Vettela. Pragnął on bowiem, żeby posiadany przez niego „samochód firmowy” – Infiniti FX50 S Premium przeobrazić w dający jeszcze więcej satysfakcji sportowy crossover, kładąc szczególny nacisk na osiągi i prowadzenie. Kluczowe elementy wyglądu auta miały być zaczerpnięte ze świata Formuły 1®.

Pomysł Sebastiana zrodził się podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego w 2011 r., gdy w normalnej dla branży motoryzacyjnej luźnej rozmowie, połączonej ze szkicowaniem na skrawku papieru, on i Shiro Nakamura, wiceprezes i dyrektor kreatywny firmy Infiniti, nakreślili zarys tego, co miało stać się FX Vettel Edition.

Zaledwie sześć miesięcy później, podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie w 2011 r., koncept FX Vettel miał swoją światową premierę i zyskał powszechne uznanie. Przez sześć miesięcy Shiro Nakamura i Sebastian Vettel ściśle współpracowali, dopracowując zmiany, które przekształciły już potężnego i dynamicznego SUV-a, jakim jest FX, w SUV-a sportowego, zapewniającego wszystko to, czego aktualny Mistrz Świata Formuły 1 oczekuje od samochodu drogowego.

Wersja produkcyjna została zaprezentowana podczas Salonu Genewskiego w 2012 r. − już w 12 miesięcy po pierwszych rozmowach. O tym, jak udane były wcześniejsze pomysły, świadczy fakt, że wersja produkcyjna jest aż w około 95%  tożsama z konceptem.

Montaż Vettel Edition odbywa się w kooperacji z niemiecką firmą CRD (Car Research & Development), należącą do Brabus Group. Pierwszy egzemplarz przedprodukcyjny miał swoją premierę dynamiczną na Festiwalu Prędkości w Goodwood w Wielkiej Brytanii w czerwcu, a za jego kierownicą zasiadał sam Sebastian Vettel. Od tamtej pory Infiniti wyprodukowało jeszcze sześć aut pilotażowych, aby przeprowadzić testy i kontynuować prace rozwojowe, zanim w lutym 2013 r. rozpocznie się pełna produkcja.

Pierwszy samochód otrzyma oczywiście dwukrotny (a może wtedy już trzykrotny?) Mistrz Świata, natomiast dostawy dla klientów rozpoczną się w marcu.

STYLISTYKA. Wygląd zewnętrzny łączy dynamiczną już przecież bryłę FX50 z elementami innego „firmowego” samochodu Sebastiana Vettela – bolidu Red Bull Racing RB8. Część elementów nadwozia zastąpiono odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego klasy F1, przez co nadano modelowi nowy wygląd, dodatkowo zmieniony przez zastosowanie całkowicie nowego elementu pod przednim zderzakiem.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze