X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Ile można zaoszczędzić na hybrydzie?

2012-07-10
Strona główna -> Toyota -> Prius -> 3 (2003-dziś)

Ile można zaoszczędzić na hybrydzie?

Producent samochodów Toyota, francuski dostawca energii elektrycznej EDF oraz Urząd Miejski w Strasburgu opublikowały dane

zebrane podczas drugiego roku próbnej eksploatacji samochodów hybrydowych Plug-In Hybrid Vehicle Toyoty w Strasburgu (samochody hybrydowe z możliwością ładowania baterii z gniazdka).

Jazdy próbne prowadzone na szeroką skalę od 27 kwietnia 2010 r. miały na celu zgromadzenie doświadczeń użytkowników pojazdów Plug-In Toyoty. Opinie pozyskane zostały w warunkach autentycznej eksploatacji i dały jednocześnie podstawę do zainicjowania rozwoju publicznej infrastruktury służącej do ładowania akumulatorów.

Zebrane do tej pory dane świadczą o tym, że:

  • oszczędności w opłatach za energię (elektryczność i paliwo) wynoszą łącznie do 53%, co oznacza oszczędność do 7 euro na 100 km(1),
  • w porównaniu do samochodów o podobnej wielkości napędzanych silnikiem benzynowym zużycie paliwa zostało zmniejszone nawet o 64%, zaś emisja CO2 o 58%,
  • w porównaniu do samochodów z silnikiem wysokoprężnym o podobnej wielkości oszczędność paliwa wynosi 40%,
  • w ponad 97% przypadków akumulatory są doładowywane w pracy lub w domu – publiczna infrastruktura wykorzystywana jest znacznie rzadziej,
  • wzajemne udostępnianie przez firmy punktów ładowania akumulatorów sprzyja optymalizacji eksploatacji pojazdów.

Toyota Plug-In Hybrid Vehicle
Plug-In Hybrid Vehicle (PHV) to samochód łączący zalety pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Plug-In Toyoty wykorzystuje tę samą hybrydową jednostkę napędową, co standardowy Prius. Wyposażony jest jednak w akumulator o większej pojemności, który można doładowywać ze zwykłego domowego gniazda elektrycznego. W trybie elektrycznym (EV) pojazd działa bezgłośnie nie emitując jakichkolwiek substancji i umożliwiając jazdę na dystansie 25 km. Na dłuższych trasach samochód wykorzystuje tryb hybrydowy (HV), używając zarówno silnik spalinowy jak i silnik elektryczny. Działanie to gwarantuje znakomite osiągi przy niewielkim obciążeniu środowiska.

Dane po drugim roku prób
Podobnie jak w pierwszym roku testów, użytkownicy doładowywali swoje Priusy Plug-In średnio raz dziennie (0,9), co trwało mniej więcej 75 minut. Większość użytkowników przez 34% czasu jazdy poruszała się wykorzystując tylko silnik elektryczny. Oszczędności w stosunku do napędzanego silnikiem benzynowym samochodu o podobnej wielkości są uzależnione od stylu jazdy oraz częstości doładowywania i przekraczają 50% przy jednokrotnym codziennym ładowaniu (24% jazdy w trybie EV i 76% HV). Oszczędność paliwa sięgała 64% przy dwukrotnym codziennym doładowywaniu (56% jazdy w trybie EV i 44% HV). W efekcie koszty energii spadły o – odpowiednio - 6,20 euro na 100 km (1) i 7,00 euro na 100 km(1).

Oprócz użytkownika korzyści odnosi też środowisko naturalne, gdyż wydłużony czas jazdy w trybie elektrycznym znacząco zmniejsza emisję CO2. Przy dwukrotnym codziennym ładowaniu akumulatorów emisja CO2 jest mniejsza nawet o 58% (przy ładowaniu jednokrotnym - 50%).

Wprowadzenie Toyoty Prius Plug-In Hybrid do sprzedaży
Opinie użytkowników miały duże znaczenie w przygotowaniach do wprowadzenia samochodu Plug-In na rynek, co w Europie nastąpi pod koniec lata 2012 r. W komercyjnej wersji Toyoty Prius Plug-In Hybrid przełączanie trybów EV i HV odbywa się przez naciśnięcie przycisku. Ta nowa funkcja jest przydatna w sytuacji, gdy użytkownik chce zachować naładowany akumulator, by jeździć po mieście w trybie elektrycznym. Zasięg autonomicznej jazdy w trybie elektrycznym został zwiększony o 25% do 25 km. Korzystanie z przewodu ładowania stało się łatwiejsze dzięki zmniejszeniu jego masy o 26%. Zwiększono również do 443 litrów (o 10%) pojemność bagażnika, czyli tyle samo co w Toyocie Prius trzeciej generacji.

« < 1 2 > »

Komentarze