X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda Civic 4D - sedan

2012-06-19
Strona główna -> Honda -> Civic -> 9 (2012-dziś)

Honda Civic 4D - sedan

Czterodrzwiowe, trójbryłowe nadwozie, wysoka jakość wykonania i doskonale zestrojone zawieszenie – Civic sedan,

bazujący na dziewiątej generacji modelu, stanowi doskonałą propozycję dla klientów poszukujących nowoczesnej, kompaktowej limuzyny.

Podmiejskie dzielnice dużych polskich miast wyglądają podobnie – zielone żywopłoty, asfaltowe uliczki, działki z równo przyciętą trawą, a na nich domy z dwuspadowym dachem. Zamiast ekstrawagancji, mamy tu mieszaninę komfortu, nowoczesności i praktyczności – idealne środowisko dla nowego, czterodrzwiowego Civica.

Sedan – klasyczny, ale nie nudny
Sylwetka samochodu stanowi kompromis między atletycznym nadwoziem hatchbacka i stonowaną linią sedana. Ostre linie przedniej części nadwozia równoważy miękko zarysowany tył, przypominający niektóre modele samochodów amerykańskich. Nie powinno to nikogo dziwić – sedan eksportowany jest również za Ocean. Projektanci nie zapomnieli o kwestiach praktycznych – wąskie słupki A pozwalają zachować dobrą widoczność, a szeroko otwierające się drzwi ułatwiają wsiadanie. Z kolei opływowe lusterka i płaskie podwozie pozytywnie wpływają na aerodynamiczne własności Civic 4D. Bagażnik ma 440 litrów pojemności, a tylna kanapa dzieli się w stosunku 60:40. Oparcia tylnej kanapy składa się za pomocą uchwytów w bagażniku – proste i ułatwiające życie rozwiązanie. Niestety nawet przy maksymalnym uchyleniu klapy, otwór bagażnika pozostaje dość wąski – włożenie większych gabarytowo rzeczy może być trudne lub wręcz niemożliwie.

Kierowca może wybrać praktycznie dowolne ustawienie regulowanej w dwóch płaszczyznach kolumny kierownicy.  Deska rozdzielcza to innowacyjny pomysł Hondy, który pojawił się wraz z ósmą generacją modelu – poszczególne części kokpitu podzielono na strefy. Współczesne samochody mają kierowcom coraz więcej „do powiedzenia” - rozwiązanie Hondy pomaga segregować te informacje. Jednak osoby, które pierwszy raz wsiądą do Civica będą potrzebowały chwili, aby się przyzwyczaić do rozproszonego układu wskaźników. 5-calowy wyświetlacz i-MID zachowuje czytelność nawet przy silny nasłonecznieniu – po wrzuceniu wstecznego biegu, pokazuje również obraz z kamery cofania. Wertowanie instrukcji nie będzie potrzebne. Obsługa radia, klimatyzacji, czy też odtwarzacza audio nie nastręcza większych trudności.

Eko – nie bądź zielony... w sprawach ekologii
Pod maską sedana znajduje się jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM. Jeżeli jednak należycie do kierowców, którzy lubią być „wciskani w fotel” to za każdym razem będziecie musieli docisnąć gaz do podłogi. Silnik pokazuje co potrafi dopiero w górnym rejestrze obrotów. Wtedy spalanie średnie na poziomie 6,7 l pozostanie jedynie marzeniem. Za to „zieloni” kierowcy z radością powitają opcję ECON, aktywującą system Eco Assist. Pomaga on kierowcy w zachowaniu stylu jazdy, który prowadzi do niższego spalania. Wówczas wybrane mechanizmy i elementy wyposażenia przyjmują ekonomiczne nastawy – tak dzieje się z układem klimatyzacji, przepustnicą, czy też automatyczną skrzynią biegów – jeśli samochód jest w nią wyposażony.

« < 1 2 > »

Komentarze