X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda Civic 2012 - polska premiera

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-03-02
Strona główna -> Honda -> Civic -> 9 (2012-dziś)

Honda Civic 2012 - polska premiera

Na Polskim rynku debiutuje nowa Honda Civic w wersji 5D i 4D.

To już dziewiąta generacja tego popularnego samochodu kompaktowego, który od początku produkcji (1972 r.) sprzedał się w liczbie blisko 20 milionów egzemplarzy.

Projektanci nowej Hondy Civic postanowili zachować sportowy i zarazem futurystyczny wygląd pojazdu, jednak jego poszczególne elementy zostały zaprojektowane tak, aby nowy model był bardziej elegancki i nowoczesny. W tym celu pojazd został obniżony o 20 mm i poszerzony o 10 mm w stosunku do poprzedniego modelu. W nadwoziu podkreślono kształt klina poprzez zmniejszenie ilości szklanych powierzchni. Zabieg ten przyczynił się do uzyskania ekskluzywnej i bardzo nowoczesnej kabiny, która wyróżnia się na tle tych bardziej tradycyjnych, oferowanych przez 5-drzwiowe modele z europejskiego segmentu C. Wymiernym efektem konstrukcji tego typu jest też doskonała aerodynamika: współczynnik oporu Cx wynosi zaledwie 0,27 - to najlepszy wynik w klasie!

W funkcjonalnym wnętrzu umieszczono kolorowy wyświetlacz i-MID TFT, zawierający funkcję wspierającą ekologiczny styl jazdy, wyświetlacz systemu audio oraz system wsparcia użytkownika. Nowością jest oferowany w opcji system audio premium z 20-centymetrowymi głośnikami niskotonowymi o mocy 90 W oraz 25-milimetrowymi głośnikami wysokotonowymi. Ponadto, w kabinie pasażerskiej znalazły się miękkie materiały wykończeniowe i nowe koło kierownicy z przyciskami sterującymi. Kierowcy docenią też duży bagażnik o pojemności 477 litrów.

Z elementów uprzyjemniających jazdę warto wymienić elektryczną osłonę przeciwsłoneczną z centralnym systemem sterowania, szyby sterowane elektrycznie za pomocą pilota, elektrycznie składane lusterka boczne czy wielopoziomowy schowek w konsoli centralnej.

W ofercie dostępne są na razie dwa silniki benzynowe: 1,8-litrowy i-VTEC emituje 137 gramów CO2 na kilometr, generuje 142 KM mocy przy 6500 obr./min. oraz 174 Nm momentu obrotowego przy 4300 obr./min. Z kolei 1,4 -litrowy i-VTEC emituje 129 gramów CO2 na kilometr, generuje 100 KM mocy oraz 127 Nm momentu obrotowego przy 4800 obr./min. Niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna to zasługa zastosowania m.in. asystenta ECO oraz układ automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Idle Stop).

Wiele uwagi poświęcono dopracowaniu podwozia. Nowy Civic otrzymał całkowicie przekonstruowane tylne zawieszenie, z poprzednika pozostała jedynie koncepcja zastosowania belki skrętnej, którą zachowano ze względu na możliwość maksymalizacji przestrzeni we wnętrzu i skorzystania z systemu aranżacji wnętrza “magic seats”.  Nowe poliuretanowe mocowania amortyzatorów służą dalszej poprawie komfortu jazdy. Stabilność samochodu przy hamowaniu również wzrosła dzięki ograniczeniu unoszenia tylnej części nadwozia na sprężynach zawieszenia o przeciwnym kierunku uzwojenia. Zmiany wprowadzono też w przednim zawieszeniu i układzie kierowniczym.

« < 1 2 > »

Komentarze