X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Ford 1.0 l EcoBoost nagrodzony

2012-06-13
Strona główna -> Ford -> C-Max -> 2 (2010-dziś)

Silnik 1.0 l EcoBoost zadebiutował w tym roku w europejskim Fordzie Focus, a następnie pojawi się w Fordach C-MAX oraz B-MAX, jeszcze w roku 2012. Silnik trafi do Fordów sprzedawanych w USA, po czym będzie miał swoją premierę na rynkach Azji, Australii i Afryki w przyszłym roku.

Nowy silnik Forda 1.0 l EcoBoost o mocy 100 KM Zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km* i najniższą emisję CO2 wynoszącą 109 g/km. Wersja tego silnika o mocy 125 KM Zapewnia zużycie paliwa wynoszące 5,0 l/100 km i emisję CO2 sięgającą 114 g/km.

W pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży w Europie, ponad 4700 klientów zamówiło Fordy Focus z silnikiem 1.0 l EcoBoost, co odpowiada prawie jednej czwartej wszystkich Fordów Focus zamówionych na 19 tradycyjnych europejskich rynkach Forda.

Ford of Europe planuje potroić roczną produkcję samochodów wyposażonych w benzynowe silniki EcoBoost do 480 tysięcy w roku 2015, przy 141 tysiącach w 2011 roku. Według szacunków firmy Ford, spośród tych samochodów 300 tysięcy będzie wyposażonych w silniki 1.0 l EcoBoost.

Tytuł “International Engine of the Year” przyznawany jest przez 76 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów całego świata. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię spalania, doskonałość techniczną i skuteczne wprowadzenie do produkcji zaawansowanych technologii. Silnik 1.0 l EcoBoost został wyjątkowo dobrze oceniony przez sędziów, uzyskując o 28 procent wyższe noty od następnego najlepszego silnika, a także najwyższe noty w całej historii konkursu na najlepszy silnik świata.

- Łatwość, z jaką trzycylindrowy silnik napędza samochód klasy Forda Focus dowodzi, że silniki spalania wewnętrznego mają jeszcze bardzo, bardzo dobrą przyszłość – uważa Dean Slavnich z kwartalnika „Engine Technology International”. – Moc tego silnika, jego reakcja na otwarcie przepustnicy i realne zużycie paliwa, to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o pełnię jego zalet i korzyści, jakie będzie miał z niego użytkownik. Ford spisał się na medal!

Inni sędziowie również wychwalali fordowski silnik 1.0 l EcoBoost.

- Jeśli downsizing jest drogą, którą mamy podążać, to nie ma do tego lepszej zachęty, niż ten silnik. Ma moc taką, jak silnik wolnossący o pojemności 1,6 litra, który zastępuje, ale gwarantuje znacznie dynamiczniejszą jazdę. – uważa brytyjski dziennikarz John Simister.

- Dysponując dużym momentem już dolnym zakresie obrotów, ten bardzo nowoczesny trzycylindrowy turbodoładowany silnik pozwala cieszyć się osiągami dostępnymi w samochodach z turbodoładowanymi małymi silnikami Diesel, ale bez hałasu i wibracji – podkreśla Christophe Congrega z francuskiego L’Automobile Magazine.

 

źródło: Ford

« < 1 2 > »

Komentarze