Duża osłona chłodnicy, krótka maska i pochylone przednie słupki nadają SUV-owi sportowy, świeży charakter, a kanciaste reflektory podkreślają nowoczesny wygląd. Szacuje się, że w 2013 roku europejski segment niewielkich SUV-ów powiększy się o 30% w porównaniu z ubiegłym rokiem, natomiast w 2016 roku auta typu SUV będą stanowiły 10% całkowitej sprzedaży modeli firmy w tym regionie.
Ford planuje także wprowadzić na rynek europejski Forda Edge nowej generacji, większego i bardziej luksusowego modelu popularnego w Stanach Zjednoczonych i na innych rynkach.
Łączność dzięki systemowi SYNC. Ford przyspieszy również wprowadzenie na rynek systemu Ford SYNC, który po zeszłorocznym europejskim debiucie w modelu Ford B-MAX znalazł się na pokładzie 30% samochodów Forda oferowanych w 2012 roku.
W 2013 roku odsetek ten wzrośnie do 60%, ponieważ technologia SYNC jest już dostępna w nowym Fordzie Fiesta i nowym Fordzie Kuga, a w późniejszym terminie pojawi się w nowym Fordzie Transit Connect, nowym Fordzie Tourneo Connect i nowym Fordzie Transit. Na stoisku Forda w Genewie 19 z 21 prezentowanych pojazdów zostało wyposażonych w system SYNC.
Ford wprowadził system SYNC z funkcją Emergency Assistance, która w razie wypadku automatycznie wykonuje połączenie z numerem alarmowym. Oprócz tego firma ogłosiła, że Ford EcoSport będzie jednym z pierwszych pojazdów Forda w Europie wyposażonych w system Ford SYNC AppLink umożliwiający głosowe sterowanie aplikacjami na smartfony z wnętrza samochodu. Ford jest także pierwszym producentem samochodów, który rozpoczął współpracę ze Spotify – czołowym serwisem strumieniowego przesyłania muzyki i w ten sposób umożliwił przesyłanie muzyki na pokład samochodu.
Do 2015 roku każdy nowy Ford sprzedawany w Europie będzie oferowany z system SYNC.
Moc silnika EcoBoost. Niewielki, ale mocny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra zadebiutował w 2012 roku w Fordzie Focus, a obecnie jest stosowany w Fordzie B-MAX, nowym Fordzie Fiesta, Fordzie C-MAX oraz Fordzie Grand C-MAX. Firma szacuje, że 25% tych modeli sprzedawanych w 2013 roku będzie miało pod maską jednostkę 1,0 l EcoBoost.
Silniki EcoBoost łączą technologię turbodoładowania, bezpośredni wtrysk paliwa oraz układ płynnej regulacji faz rozrządu niezależnie dla obu wałków. Rozwiązanie to pozwala zachować doskonałe osiągi silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 20 procent w porównaniu z większymi jednostkami.