Ford Escort Concept został zaprojektowany w celu spełnienia konkretnych potrzeb przyszłego odbiorcy, jednak pozostaje wierny nowej, globalnej koncepcji stylizacyjnej Forda, która została po raz pierwszy ujawniona w 2011 roku za sprawą Forda Evos Concept. W przednim widoku wyróżnia się nieco bardziej pionowa osłona chłodnicy, którą uzupełniają wydłużone, ozdobne reflektory.
– Ford Escort Concept to doskonały dowód na to, że można stworzyć przystępny cenowo kompaktowy pojazd o estetyce auta segmentu Premium, który będzie oferował dużo miejsca wewnątrz, – powiedział Smith.
Zaangażowanie w Chinach. – Ford Escort Concept to przykład na to, w jaki sposób możemy poszerzyć naszą ofertę skierowaną do nabywców samochodów kompaktowych i dalej umacniać naszą pozycję w Chinach, – powiedział John Lawler, prezes i dyrektor generalny Ford China. Wraz z nowym Fordem Mondeo, naszymi SUV-ami i bestsellerowym Fordem Focus budujemy atrakcyjną gamę produktów dążąc do celu, jakim jest wprowadzenie w Chinach do 2015 roku 15 nowych pojazdów.
– Bezprecedensowy wzrost na rynku motoryzacyjnym - szczególnie w segmencie samochodów kompaktowych - w połączeniu z dynamicznymi zmianami zachodzącymi w Chinach pozwala firmie Ford rozszerzyć swoją ofertę produktową i wykorzystać szybkie tempo rozwoju rynku.
Obecnie sprzedaż w segmencie kompaktowych samochodów w Chinach wynosi około 5,5 miliona sztuk rocznie, co w przybliżeniu odpowiada łącznej rocznej sprzedaży samochodów w Niemczech i Wielkiej Brytanii, i przewyższa całkowity roczny wolumen sprzedaży pojazdów w Japonii (trzeci największy na świecie rynek samochodowy).
Wielu producentów proponuje klientom w tym segmencie swoje sztandarowe produkty - Ford oferuje na przykład model Ford Focus Classic.
Ford Escort Concept jest z kolei alternatywnym produktem dostępnym w przystępnej cenie, co doskonale odzwierciedla założenie strategii Go Further.
Od 2006 roku Ford zainwestował w Chinach łącznie 4,9 miliarda dolarów, a wpływy firmy w tym regionie będą się zwiększały.
Do roku 2015 Ford planuje otworzyć siedem nowych zakładów produkcyjnych w regionie Azji i Pacyfiku - pięć w Chinach - i osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 2,7 miliona pojazdów rocznie.
Niecały rok temu Ford ogłosił, iż w ramach największej od 50 lat ekspansji rynkowej zbuduje do 2015 roku nowoczesną fabrykę w Hangzhou i podwoi swoje moce produkcyjne w Chinach do ponad 1 mln samochodów osobowych rocznie. Ford wraz ze spółką joint venture Changan Ford zainwestuje w ten obiekt 760 milionów dolarów.
Oprócz inwestycji w fabrykę w Hangzhou, firma Ford zainwestowała również 1,1 miliarda dolarów w zwiększenie zdolności produkcyjnej w obiektach w Chongqing, wliczając w to Fabrykę Forda nr 2 w Changan, gdzie powstaje Ford Focus przeznaczony do sprzedaży w Chinach.
Ford rozwija także w Chinach swoją sieć dilerską i pracuje nad usprawnieniem łańcucha dostaw, aby do 2015 roku dostarczyć na rynek 15 nowych modeli.
źródło: Ford