X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

„Fiat Winter Fun”

2012-12-16
Strona główna -> Fiat -> Sedici -> 2 (2009-dziś)

Zaprojektowany dla najbardziej wymagających nabywców i entuzjastów przygody w plenerze, Fiat Panda 4x4, posiada aktywowany w miarę potrzeby, automatyczny system napędu typu „Torque On Demand’, by utrzymać przyczepność na każdym niemal podłożu. Wyposażeniem seryjnym Pandy 4x4 jest również system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni śliskiej (zaśnieżonej, oblodzonej czy też zabłoconej).


Cechą charakterystyczną nowego Fiata Panda 4x4 jest ponadto dynamika i komfort jazdy, niezbędne w czasie dłuższych i trudniejszych podróży. Zasługa należy przede wszystkim do zmodernizowanego niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson (z przodu) oraz półzależnego zawieszenia tylnego w postaci belki skrętnej. Swój udział ma także silnik TwinAir Turbo oraz 6-stopniowa skrzynia przekładniowa o  „skróconym” pierwszym biegu, podkreślająca uterenowienie pojazdu i pozwalająca sprawnie ruszać na wzniesieniu.


Maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne opony błotno-śniegowe 175/65 R15 84T M+S. Panda 4x4 to jedyny „miejski” samochód z tego rodzaju ogumieniem w wyposażeniu standardowym. Opony „Snow Flake” przeznaczone są do użytku nie tylko na śniegu czy lodzie, ale także na drogach „normalnych” i szutrowych, wykazując trakcję wyższą o 20% niż poprzedni model Pandy. Warto podkreślić, że nie cierpi na tym zużycie paliwa ani ogólne koszty eksploatacji, ponieważ zgodnie z maksymą „Po prostu więcej”, kierowca Pandy 4x4 nie musi martwić się o wymianę opon na sezon letni lub zimowy.


Fiat Panda 4x4 może bez trudu mierzyć się z trudniejszym terenem, czego dowodzi wartość nie tylko jej prześwitów: 160 mm w wersji z silnikiem Diesla MultiJet II i  150 mm dla wersji z silnikiem TwinAir Turbo, ale także „terenowych” kątów nadwozia: najazdu, zejścia i rampowego, które wynoszą odpowiednio: 210 , 360 i 200.  

Fiat Panda 4x4 dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem  oszczędnościowym Start&Stop: napędzanej nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. W porównaniu z silnikiem Fire 1.2 poprzedniej generacji, różnica wytwarzanego momentu obrotowego wynosi aż 40 procent na korzyść nowego TwinAir Turbo. W tandemie z 6-stopniową skrzynią biegów oznacza to łatwiejszy start samochodu także i na wzniesieniu, lepsze przyspieszenia na drodze oraz zwiększoną elastyczność napędu, przydatną m.in. w trakcie manewru wyprzedzania. Dla Diesla 1.3 MultiJet II wzrost momentu obrotowego sięga 30 procent.

Panda Trekking. Fiat Panda Trekking jest nie tylko „ogniwem” łączącym wersje 4x2 i 4x4, ale także pierwszym 5-drzwiowym samochodem typu CUV (City Utility Vehicle albo Użytkowy Pojazd Miejski) marki Fiat w segmencie „A” i przykładem udanego połączenia off-roadowego wyglądu z inteligentnym napędem na koła przednie za sprawą innowacyjnej technologii kontroli trakcji Traction+, usprawniającej ruszanie i prowadzenie samochodu w trudnych i śliskich warunkach nawierzchniowych. Jest to także zasługą specjalnych opon błotno-śniegowych 175/65 R15 84T M+S.  
Dostępny z silnikami 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM oraz 75-konnym Dieslem 1.3 MultiJet II standardowy system Traction+ doskonale więc pasuje do koncepcji Pandy − samochodu pozwalającego „robić wszystko”. Jest to więc perfekcyjna propozycja dla osób użytkujących swój środek transportu głównie w warunkach miejskich, ale dbających o  bezpieczeństwo także na podłożach o niepewnej przyczepności podczas wycieczek plenerowych. A wszystko to bez uszczerbku dla przestrzeni i wszechstronności, a więc cech, którymi imponuje ten zwinny, miejski SUV o kompaktowych wymiarach zewnętrznych, lecz zaskakująco obszerny w środku.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze