X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Freemont AWD dane techniczne

2012-02-08
Strona główna -> Fiat -> Freemont

Kontroli własności jezdnych przy umiarkowanych prędkościach:  system AWD wspomaga także dynamikę jazdy poprzez odpowiednie dozowanie mocy przekazywanej na oś tylną w zakresie 40-105 km/h na łukach i podczas przyspieszania. Pozwala to poprawić kierowalność i zbliżyć charakterystykę jezdną do neutralnej. Daje się w tym przypadku  zauważyć wyższość elektronicznie sterowanego sprzęgła osiowego ECC nad sprzęgłem wiskotycznym, które przekazuje moc na koła tylne tylko w efekcie wykrycia określonej różnicy prędkości obrotowej kół osi przedniej i tylnej.
Zapobiegania poślizgowi kół na łukach przy niskich prędkościach: wykrywając nadmierny kąt skrętu przednich kół, współpracujący z systemem ESP moduł ECU napędu AWD powoduje ograniczenie mocy przekazywanej na oś tylną celem zapobieżenia poślizgowi jej kół.  

Osiągi i komfort

Optymalne wyważenie osiągów i przyjemności prowadzenia przy oszczędnym zużyciu paliwa zapewnia 170-konny silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet  II, rozwijający moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min. Jednostka ta wykazuje niespotykaną elastyczność w warunkach normalnego użytkowania (1500-3000 obr/min), ponieważ oddawany moment nie spada nigdy poniżej 300 Nm, pozwalając unikać niepożądanej redukcji biegów. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h pojazdu w tej wersji silnikowej wynosi 11,1 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna 184 km/h.
Również do wyjątkowych należą osiągi silnika benzynowego 3.6 V-6, który dostępny jest tylko w wersji z napędem na 4 koła. Jednostka ta wytwarza moc 280 KM (206 kW) przy 6350 obr/min i moment obrotowy 342 Nm przy 4350 obr/min. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h tej wersji wynosi zaledwie 8,4 sekundy a prędkość maksymalna 206 km/h.


Oba te silniki współpracują z nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną, która charakteryzuje się doskonałymi osiągami oraz precyzją i kulturą pracy zapewniając najwyższy komfort podróżowania i dynamikę jazdy.

Wyposażony w nową skrzynię biegów Freemont AWD prowadzi się płynniej i przyjemniej z uwagi na niewielkie zmiany prędkości obrotowej silnika w trakcie zmiany przełożeń. I tak na przykład, wciśnięcie do końca pedału „gazu” (tzw. kick-down) powoduje szybszą redukcję biegów aby uzyskać maksimum przyspieszenia i ułatwić manewr wyprzedzania. Sześciostopniowa skrzynia przekładniowa umożliwia pracę silnika w najkorzystniejszym zakresie obrotów, obniżając  w ten sposób emisję spalin i zużycie paliwa. Precyzyjne ‘zarządzanie’ momentem obrotowym jest gwarancją doskonałych osiągów w każdej sytuacji drogowej.


Konstrukcja nowej automatycznej skrzyni biegów umożliwia ponadto obniżenie obrotów silnika, a więc i wyższy komfort akustyczny podczas jazdy autostradowej.  Przełożenia można także zmieniać ręcznie w trybie sekwencyjnym „Autostick”.

Fiat Freemont:  ‘Samochód jedyny w swoim rodzaju’

  • Maksymalna funkcjonalność  w stylu crossover
  • Modelowa obszerność wnętrza i komfort użytkowania
  • Nowoczesne jednostki napędowe
  • Niespotykana przyjemność prowadzenia
  • Bezpieczeństwo najwyższej klasy
  • Wyposażenie (na rynku polskim)
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze