Kontroli własności jezdnych przy umiarkowanych prędkościach: system AWD wspomaga także dynamikę jazdy poprzez odpowiednie dozowanie mocy przekazywanej na oś tylną w zakresie 40-105 km/h na łukach i podczas przyspieszania. Pozwala to poprawić kierowalność i zbliżyć charakterystykę jezdną do neutralnej. Daje się w tym przypadku zauważyć wyższość elektronicznie sterowanego sprzęgła osiowego ECC nad sprzęgłem wiskotycznym, które przekazuje moc na koła tylne tylko w efekcie wykrycia określonej różnicy prędkości obrotowej kół osi przedniej i tylnej.
Zapobiegania poślizgowi kół na łukach przy niskich prędkościach: wykrywając nadmierny kąt skrętu przednich kół, współpracujący z systemem ESP moduł ECU napędu AWD powoduje ograniczenie mocy przekazywanej na oś tylną celem zapobieżenia poślizgowi jej kół.
Osiągi i komfort
Optymalne wyważenie osiągów i przyjemności prowadzenia przy oszczędnym zużyciu paliwa zapewnia 170-konny silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II, rozwijający moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min. Jednostka ta wykazuje niespotykaną elastyczność w warunkach normalnego użytkowania (1500-3000 obr/min), ponieważ oddawany moment nie spada nigdy poniżej 300 Nm, pozwalając unikać niepożądanej redukcji biegów. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h pojazdu w tej wersji silnikowej wynosi 11,1 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna 184 km/h.
Również do wyjątkowych należą osiągi silnika benzynowego 3.6 V-6, który dostępny jest tylko w wersji z napędem na 4 koła. Jednostka ta wytwarza moc 280 KM (206 kW) przy 6350 obr/min i moment obrotowy 342 Nm przy 4350 obr/min. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h tej wersji wynosi zaledwie 8,4 sekundy a prędkość maksymalna 206 km/h.
Oba te silniki współpracują z nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną, która charakteryzuje się doskonałymi osiągami oraz precyzją i kulturą pracy zapewniając najwyższy komfort podróżowania i dynamikę jazdy.
Wyposażony w nową skrzynię biegów Freemont AWD prowadzi się płynniej i przyjemniej z uwagi na niewielkie zmiany prędkości obrotowej silnika w trakcie zmiany przełożeń. I tak na przykład, wciśnięcie do końca pedału „gazu” (tzw. kick-down) powoduje szybszą redukcję biegów aby uzyskać maksimum przyspieszenia i ułatwić manewr wyprzedzania. Sześciostopniowa skrzynia przekładniowa umożliwia pracę silnika w najkorzystniejszym zakresie obrotów, obniżając w ten sposób emisję spalin i zużycie paliwa. Precyzyjne ‘zarządzanie’ momentem obrotowym jest gwarancją doskonałych osiągów w każdej sytuacji drogowej.
Konstrukcja nowej automatycznej skrzyni biegów umożliwia ponadto obniżenie obrotów silnika, a więc i wyższy komfort akustyczny podczas jazdy autostradowej. Przełożenia można także zmieniać ręcznie w trybie sekwencyjnym „Autostick”.
Fiat Freemont: ‘Samochód jedyny w swoim rodzaju’
- Maksymalna funkcjonalność w stylu crossover
- Modelowa obszerność wnętrza i komfort użytkowania
- Nowoczesne jednostki napędowe
- Niespotykana przyjemność prowadzenia
- Bezpieczeństwo najwyższej klasy
- Wyposażenie (na rynku polskim)