X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Europejska premiera koncepcyjnej Mazdy TAKERI

2012-02-13
Strona główna -> Mazda -> MX-5

Europejska premiera koncepcyjnej Mazdy TAKERI

Podczas salonu samochodowego w Genewie.

Mazda Motor Corporation zaprezentuje po raz pierwszy w Europie model koncepcyjny Mazda TAKERI, średniej wielkości sedana nowej generacji, wyposażonego między innymi w i-ELOOP - system odzyskiwania energii w czasie hamowania. Podczas Geneva International Motor Show 2012 będą mu towarzyszyć: Mazda CX-5, nowy kompaktowy SUV, wyposażony we wszystkie rozwiązania przełomowej TECHNOLOGII SKYACTIV* oraz Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012, zaprojektowana specjalnie dla rynku europejskiego, a także szereg innych, produkowanych już modeli.

TAKERI to model koncepcyjny z pełnym zastosowaniem najnowszego designu Mazdy „KODO – Dusza Ruchu”. TAKERI ma wysmakowaną linię sedana klasy CD, dziedzicząc wizję Mazdy SHINARI, ekscytującego sportowego konceptu coupe, zaprezentowanego przed rokiem w Genewie. Pod urzekającym nadwoziem TAKERI kryje się mocny i ekonomiczny diesel Mazdy SKYACTIV-D z systemem wyłączania silnika podczas zatrzymania i-stop i automatyczną skrzynią biegów SKYACTIV-Drive o sześciu przełożeniach.


TAKERI ma bez kompromisów oszczędzać energię, zachowując przy tym charakterystyczne dla Mazdy cechy Zoom-Zoom. TAKERI to pierwszy samochód wyposażony w i-ELOOP. Ten skrót, pochodzący od „Intelligent Energy Loop” (Inteligentny Obieg Energii), oznacza system hamowania Mazdy zaprojektowany do odzyskiwania energii. To unikatowe rozwiązanie, które zamienia energię kinetyczną na elektryczną podczas zmniejszania prędkości lub hamowania i magazynuje ją w dwuwarstwowym kondensatorze. Tak uzyskany prąd przeznaczony jest do zasilania urządzeń elektrycznych samochodu, zmniejszając w ten sposób obciążenie silnika i polepszając ekonomikę zużycia paliwa o 10%. To przyczynia się do niezrównanej oszczędności Mazdy TAKERI, która co najważniejsze została osiągnięta bez poświęcenia choćby odrobiny osiągów lub komfortu.


Mazda CX-5
Całkowicie nowa Mazda CX-5 jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem, wcielającym nową stylizację marki „KODO – Dusza Ruchu”. Jest także pierwszym, w którym stuprocentowo wykorzystano TECHNOLOGIE SKYACTIV: pełną linię modelową silników, skrzyń biegów, budowę nadwozia i podwozia. Dzięki temu CX-5 zapewnia niezwykłe osiągi i precyzyjne, przewidywalne prowadzenie, podobnie jak wysokiej jakości amortyzowanie nadwozia oraz wyjątkowy poziom bezpieczeństwa. Ekonomika zużycia paliwa i emisji CO2 jest na najwyższym poziomie w tej klasie. Przyczyniła się do tego wyjątkowa lekkość konstrukcji i znakomita aerodynamika nadwozia oraz połączenie jej z niezwykle oszczędnymi silnikami (wszystkimi wyposażonymi w i-stop) i skrzyniami biegów SKYACTIV.

« < 1 2 > »

Komentarze