X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowa Kia cee’d dane techniczne

2012-03-07
Strona główna -> Kia -> Cee´d -> 3 (2012-dziś)

Efektem poszerzenia rozstawu kół jest jeszcze bardziej atletyczny wygląd samochodu. Mimo, iż bryła nadwozia jest o 10 mm węższa, rozstaw kół przednich wzrósł o 17 mm, a tylnych o 32 mm. Dodatkowy wpływ na wizualną estetykę mają dostępne opcjonalnie, felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali, które wraz z ogumieniem niemal całkowicie wypełniają wnęki kół.


Wysmukła sylwetka nowego modelu dopracowana została w wyniku intensywnych testów i sprawdzianów w supernowoczesnym tunelu aerodynamicznym koreańskiego centrum badawczo-rozwojowego Kia w Namyang. Znaczne pochylenie szyby czołowej, zastosowanie dolnych osłon silnika i centralnej części podwozia oraz odpowiednie wyprofilowanie tylnego spojlera nadokiennego i kloszy lamp tylnych to niektóre tylko rozwiązania umożliwiające uzyskanie współczynnika Cd o wartości zaledwie 0,30, która zaliczając się do najniższych w tej klasie pojazdów ? przyczynia się odczuwalnie do ograniczenia zużycia paliwa i hałasów aerodynamicznych w kabinie.


Produkcja nowego cee’da powierzona została wyłącznie słowackiej fabryce Kia w Żylinie. Gama kolorystyczna obejmować będzie ponad 10 kolorów nadwozia – z czego pięć zupełnie nowych. Nowy cee’d jest także jednym z pierwszych modeli noszących na masce silnika nowy emblemat firmowy Kia. Nieco uproszczony, lecz bardziej elegancki design nowego znaku firmowego zdaje się nawiązywać do ekskluzywnej aury nowego cee’da pogrubionym rysunkiem liter KIA dla lepszej czytelności i rozpoznawalności.

Mocne lecz oszczędne jednostki napędowe z sześciostopniową skrzynią przekładniową
W trakcie procesów konstrukcyjno-rozwojowych nowego ceed’a szczególny nacisk położono na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin ? przy zachowaniu szybkości reakcji oraz mocy jednostek napędowych. Dzięki modernizacji silników i wprowadzeniu być może niewielkich, lecz istotnych zmian, średnie zużycie paliwa udało się zmniejszyć w całej gamie modelowej o rząd 4%.
W zależności od specyfiki poszczególnych rynków, nowa Kia cee’d oferowana będzie z szeroką gamą jednostek napędowych o mocy od 90 do 135 KM. W większości krajów Europy Zachodniej oznaczać to będzie możliwość wyboru pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi ? 1.4 MPI albo 1.6 GDI o mocy 100 i 135 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1.4 WGT o mocy 90 KM lub 110 albo 128-konnym Dieslem 1.6 VGT. Na niektórych rynkach Europy dostępny będzie także silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 130 KM.


Kia przewiduje, że największym powodzeniem na większości rynków sprzedaży cieszyć się będzie ‘topowy’ i paliwo-oszczędny turbodiesel 1.6 VGT. Silnik ten generuje 128 KM przy momencie obrotowym 260 Nm i współpracować może z sześciostopniową skrzynia manualną lub automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 11 sekund, a zużycie paliwa nie przekracza 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym (3,7 l/100 km dla samochodów z pakietem EcoDynamics) przy emisji CO2 do atmosfery od 97 g/km.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze