X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Edycja specjalna MINI Rauno Aaltonen

2012-03-22
Strona główna -> Mini -> Mini -> 2 (2006-dziś)

Następny rok był rokiem hat-tricka, kiedy Timo Mäkinen, Rauno Aaltonen i Paddy Hopkirk odnieśli oszałamiający triumf plasując się na trzech pierwszych miejscach. Ale okrutne rozczarowanie nastąpiło, gdy Komisja Konkursowa zdyskwalifikowała wszystkie trzy pierwsze samochody, ponieważ ich dodatkowe, przyciemnione reflektory nie były do końca zgodne z zasadami homologacyjnymi.

Opinia publiczna mimo to nadal zachwycała się trzema kierowcami Mini: Hopkirkiem, Aaltonene i Mäkinenem. Mimo wykluczenia, zostali okrzyknięci "Trzema muszkieterami" w historii Rajdu Monte Carlo. I właśnie rok później Rauno Aaltonen zbierał oklaski, kiedy to po raz trzeci doprowadził Mini Cooper S na pierwsze miejsce w Monte Carlo. Tym razem bez uwag odnośnie jego samochodu.

Klasyczne Mini i nowoczesne MINI: reinkarnacja legendy na przełomie tysiąclecia. Klasyczny Mini było tak skuteczne, że jego oryginalny model z rewolucyjnymi innowacjami technicznymi produkowany był 41 lat, do 2000 roku. Wśród wielu różnych wersji sprzedano ponad 5,3 mln egzemplarzy, z których wiele jest zachowanych w dobrym stanie i znajduje się u kolekcjonerów.

Przełom tysiąclecia był również okresem, kiedy z DNA i pomysłu klasycznego Mini narodził się nowoczesny MINI pod skrzydłami BMW Group. To przyniosło sukces współczesnej reinkarnacji klasycznych proporcji i elementów konstrukcyjnych, ale już z bardzo zaawansowaną technologią, napędem, podwoziem i wyposażeniem. Pierwszą wersją, wprowadzoną w 2001, był MINI Cooper. Bezpośrednio w nazwie miał nazwisko geniusza sportu Coopera, który jest uznawany za autora sukcesu klasycznego Mini. Pięć lat później, odbyła się premiera drugiej generacji współczesnego MINI. Tym razem dla odmiany na cześć geniuszu Sir Aleca Issigonisa, który był ojcem idei klasycznego Mini, nowy MINI został oficjalnie zaprezentowany 18 listopada 2006, zatem w dzień setnych urodzin nieżyjącego Sir Alec Issigonisa.

Wspaniałe pomysły i odniesienie do klasycznego Mini zostały z powodzeniem zastosowane również w nowoczesnym MINI. MINI Countryman z dumą nosi swoje imię już od pół wieku, MINI Clubman z powodzeniem korzysta z historycznie ugruntowanej, bardziej praktycznej koncepcji wersji wydłużonej. W sporcie motorowym historyczne znaczenie ma nazwa John Cooper Works: ta wiodąca sportowa stajnia w Wielkiej Brytanii z pozycji dostawcy akcesoriów dla MINI stała się integralną częścią BMW Group. Dziś jest twórcą najlepszych wersji każdego modelu MINI, MINI Cabrio, MINI Clubman, Coupe MINI, MINI Roadster i MINI Countryman. MINI Countryman obecnie służy jako baza homologacyjna dla edycji specjalnej World Rally Championship (WRC). Oznacza to pomyślny powrót MINI do rajdów samochodowych. Zatem na miejsce, które swoim kunsztem osławił latający Fin i profesor wyścigów Rauno Aaltonen.

 

źródło: BMW Group

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze