X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Edycja specjalna MINI Rauno Aaltonen

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-03-22
Strona główna -> Mini -> Mini -> 2 (2006-dziś)

Edycja specjalna MINI Rauno Aaltonen

Rok 1967 był zdecydowanie najbardziej znanym w historii klasycznego Mini.

Fiński kierowca Rauno Aaltonen triumfalnie doprowadził do zwycięstwa Mini Coopera S w niezwykle trudnym, legendarnym Rajdzie Monte Carlo. Mini poza zwycięstwem zajęło również dwa pozostałe miejsca na podium. Dzisiaj niepowtarzalny "Profesor rajdów" ma własną szkołę jazdy, a Państwo możecie mieć w swoim garażu Edycję specjalną modeli MINI Cooper lub MINI Cooper S, stworzoną w duchu tej legendy sportów motorowych.

Edycja specjalna MINI Rauno Aaltonen ma kilka specyficznych cech, które bezpośrednio identyfikują i przywołują atmosferę wyścigów samochodowych. Podstawą jest czerwony kolor karoserii. Kontrastują z nią atrakcyjne, białe, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich "Infinite Stream Spoke". W kontrastowym białym kolorze pomalowany jest także dach, obudowa lusterek zewnętrznych, a w przypadku modelu MINI Cooper S także wykończenie  wlotów powietrza na masce. W białym kolorze są także nieodłączne sportowe pasy: z przodu, z tyłu i po bokach. Po bokach typowo sportowym motywem jest również flaga z szachownicą. Biały kolor, czerwone pasy połączone z szachownicą i napisem "SPECIAL EDITION" zdobią nakładki przy kierunkowskazach MINI. Przyciągającym wzrok uzupełnieniem edycji specjalnej są dodatkowe światła drogowe, która stanowią nie tylko stylistyczną inspirację, pochodzącą ze świata rajdów, ale są także elementem funkcjonalnym.

Kontrasty czerwieni i bieli tworzą również charakter i klimat wnętrza pojazdu. Wyraźny czerwony element można znaleźć na dole, po wewnętrznej stronie półkola skórzanej kierownicy. Niższe ramię uzupełnia czerwona szachownica i napis "SPECIAL EDITION". Czerwieni i bieli nie brakuje również w głównym i funkcjonalnym elemencie deski rozdzielczej: na dużym centralnym prędkościomierzu, którego pozycja pozostaje niezmieniona już od czasów klasycznego Mini i jego sławnego okresu sportowego sprzed ponad pół wieku. Biała powierzchnia z czarną tarczą z podziałką otoczona jest czerwonym pierścieniem zewnętrznym. Ekskluzywnym hołdem Rauno Aaltonenowi jest element graficzny z jego podpisem na dole prędkościomierza.

Rauno Aaltonen zdobył swój przydomek "pierwszy latający Fin" i "Profesor rajdów" nie bez powodu. Jego styl jazdy i sukcesy na polu sportowym w ostatnim stuleciu bezsprzecznie stawiają go w panteonie gwiazd wśród kierowców. Oprócz imponujących zwycięstw z Mini, „poskramiał” również rajdy samochodowe i zawody w sumie w 127 krajach.  

Swoje bogate doświadczenie Rauno Aaltonen przekazał również przyszłym pokoleniom: obecne kształci ich we własnej szkole jazdy jego syn Tino Aaltonen. Docenianiem cech współczesnego MINI jest włączenie go w wersji MINI John Cooper Works do floty tej szkoły. Zostań także Ty kierowcą rajdowym, za kierownicą Edycji specjalnej MINI Rauno Aaltonen lub na kursie Aaltonen Motorsport. Udział w nim jest uwzględniony w cenie zakupu MINI Coopera S.

Sir Alec Issigonis: nienawidził matematyki, kochał kreatywność, stworzył legendę. Historia klasycznego Mini, który stała się podstawą bestsellerowego samochodu sportowego, zaczęła powstawać w głowie genialnego projektanta Alec Issigonisa. Nie miał ścian obwieszonych dyplomami z matematyki i olimpiad matematycznych, a matematykę faktycznie uznawał za "wroga każdego twórczego człowieka", ale bogactwem swoich pomysłów, entuzjazmem i bezkompromisowością, wciąż motywował swój team do maksymalnego wysiłku.

Issigonis był w latach 50 ubiegłego wieku, zastępcą dyrektora technicznego fabryki Austin Longbridge. W roku1956 Leonard Lord, prezes fabryki samochodów British Motor Corporation (BMC) namówił go do opracowania zupełnie nowego i prawdziwie innowacyjnego pojazdu. Lord bezpośrednio go inspirował i dokładnie wiedział, czego chce.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze