X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dobry początek - Rajd Monte Carlo 2013

2013-01-20
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Dobry początek - Rajd Monte Carlo 2013

Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo.

Volkswagen doskonale zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. W najtrudniejszym od kilku lat Rajdzie Monte Carlo Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), prowadząc Polo R WRC, zajęli drugie miejsce. W bardzo trudnych, stale zmieniających się warunkach: na śniegu, lodzie i mokrym asfalcie, w słońcu, gęstej mgle i ulewnym deszczu Ogier/Ingrassia wygrali we francuskich Alpach Nadmorskich dwa odcinki specjalne.

Tegoroczny Rajd Monte Carlo wygrali dziewięciokrotni mistrzowie świata Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën). Załoga Volkswagena Ogier/Ingrassia zapisywała na swoim koncie doskonałe czasy i stanęła na drugim stopniu podium. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) mieli szansę na znalezienie się w pierwszej piątce rajdu, jednak w ekstremalnie trudnych warunkach, mieli pecha i po wypadnięciu z trasy na legendarnym odcinku przez Col de Turini musieli zrezygnować z dalszej jazdy.

Najlepsze czasy OS-ów dla załogi Ogier/Ingrassia. Pierwszy odcinek specjalny, pierwszy najlepszy czas przejazdu – dla Volkswagena Rajd Monte Carlo rozpoczął się spektakularnym sukcesem. Na najdłuższym w całym rajdzie, 37,1 -kilometrowym odcinku specjalnym „Le Moulion”, Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zanotowali najlepszy czas. Także drugiego dnia francuski duet mógł cieszyć się z najlepszego czasu na piątym OS-ie „La Batie D’Andaure”. Kolejnymi doskonałymi wynikami Ogier/Ingrassia umacniali swoją drugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Łącznie na 16 rozegranych odcinków specjalnych Volkswagen zaliczył 14 czasów przejazdu mieszczących się w pierwszej trójce najlepszych wyników.

Ekstremalna pogoda: dwa odwołane odcinki „Monte Carlo” ze względów bezpieczeństwa. Ekstremalne warunki pogodowe i wysokie zagrożenie dla bezpieczeństwa spowodowały, że Rajd Monte Carlo zakończony został wcześniej, niż planowano. Organizatorzy Rajdu poinformowali w sobotę wieczorem o odwołaniu dwóch pozostałych odcinków specjalnych – między innymi finałowego przejazdu przez Col de Turini. Intensywne opady i związane z nimi nieprzewidywalne warunki pogodowe w nocy z soboty na niedzielę oraz chaos komunikacyjny w okolicach legendarnych OS-ów stanowiły zagrożenie dla bezpieczeństwa. Krótko przed odwołaniem 17. i 18. OS-u Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila wypadli swoim Polo R WRC z trasy. Śnieg i lód sprawiły, że pierwszy odcinek ostatniego dnia rajdu stał się nieprzewidywalny. Oprócz Latvali/Anttili etapu nie ukończyli także inni kierowcy z czołówki.

Decydował odpowiedni wybór opon i umiejętności kierowców. Zmieniający się stan nawierzchni i nieprzewidywalna pogoda: w żadnym innym rajdzie w kalendarzu MŚ warunki nie są tak trudne, jak w Rajdzie Monte Carlo. I w żadnym innym rajdzie o wynikach aż w takim stopniu nie decydują umiejętności kierowców. Dodatkowy czynnik decydujący o sukcesie: wybór opon. Skarbem okazały się w tegorocznym klasyku opony z kolcami. Regulamin dopuszczał tylko 20 sztuk na samochód. Jakich opon użyć, zespoły decydowały na podstawie informacji o pogodzie na poszczególnych odcinkach specjalnych przesyłanych przez obserwatorów i na podstawie oficjalnych prognoz.

Kolejny rajd w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) odbędzie się w dniach 7 – 10 lutego 2013 w Szwecji.

« < 1 2 > »

Komentarze