X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

chevrolet sonic rs dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-12-23
Strona główna -> Chevrolet -> Aveo -> T300 (2011-dziś)

Debiut Chevroleta Sonic RS 2013

Na rynek wchodzi nowa, atrakcyjniejsza wersja Chevroleta Sonic (poza rynkiem amerykańskim nazywanym Aveo)

Sonic RS rok modelowy 2013. W amerykańskich salonach pojawi się pod koniec 2012 roku, a premierę będzie miał podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego (NAIAS) w dniach 14-22 stycznia 2012 r.

Nowy RS podkreśla styl jazdy modelu Sonic dzięki niepowtarzalnym rozwiązaniom na zewnątrz i wewnątrz samochodu, napędzanego turbodoładowanym silnikiem Ecotec 1.4L o mocy 138 KM (103 kW). Sonic jako jedyny samochód w tym segmencie amerykańskiego rynku oferuje silnik z turbodoładowaniem.

„Nowy Chevrolet Sonic RS wyznacza kierunek osiągów samochodów tej marki przeznaczonych dla kolejnych generacji kierowców”, mówi Chris Perry, wiceprezes ds. globalnego marketingu marki Chevrolet. „Łączy niezwykły design modelu Sonic i najnowsze technologie komunikacji z wrażeniami z jazdy zdecydowanie bardziej zorientowanej na osiągi”.

Model Sonic RS oferowany jest wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Opracowany przez firmę Chevrolet system audio-informacyjny MyLink dostępny jest w standardzie. Umożliwia on korzystanie z nawigacji pobranej za pomocą smartfona i wyświetlanie wskazań nawigacji na dużym wyświetlaczu radia. Ponadto oferuje spersonalizowaną funkcję Pandora i Stitcher Internet radio.

Zewnętrzne cechy modelu Sonic RS

  • Nowy design przodu z nowym układem świateł przeciwmgielnych
  • Nowa osłona chłodnicy wersji RS
  • Nowa stylistyka tylnego zderzaka
  • Nowy tylny spoiler
  • Nowe progi
  • Unikalne wykończenie lusterek zewnętrznych
  • Chromowana końcówka wydechu
  • Unikalne 17-calowe, pięcioramienne felgi ze stopów lekkich
  • Obniżone i usztywnione zawieszenie ze sportowo zestrojonymi amortyzatorami
  • Oznaczenia wersji RS.

Inspiracją dla bardziej agresywnego wizerunku wersji Sonic RS był samochód koncepcyjny zaprezentowany po raz pierwszy w Detroit w 2010 roku. Sonic RS dostępny będzie w kolorach Victory Red, Summit White, Cyber Gray Metallic oraz Black Granite Metallic.

„Sonic RS pozostaje wierny nowoczesnemu charakterowi modelu koncepcyjnego”, mówi John Mack, dyrektor ds. designu modelu Sonic. „Pod każdym względem i z każdej perspektywy wygląd tego samochodu podkreśla jego osiągi. To model, dzięki któremu spuścizna marki Chevrolet wchodzi w drugie stulecie istnienia”.

Jednym z elementów, które przenoszą najwięcej cech charakterystycznych z wersji koncepcyjnej jest stylistyka przodu modelu Sonic RS z głęboko osadzonym wlotem powietrza, podkreślającym doskonałe właściwości jezdne samochodu. Wloty boczne, mieszczące w sobie światła przeciwmgielne, sprawiają, że samochód wydaje się jeszcze lepiej osadzony na drodze.

Cechy wnętrza modelu Sonic RS

  • Nowe, sportowe fotele
  • Nowa, sportowa kierownica z grubszym kołem i płaską dolną częścią, inspirowaną sportami samochodowymi
  • Nowa dźwignia zmiany biegów (ręczna skrzynia biegów)
  • Nowe aluminiowe pedały
  • Specjalny układ wskaźników
  • Specjalny dla modelu RS kolor wykończenia panelu instrumentów oraz tapicerki drzwi.

„Podobnie jak na zewnętrz, w środku Sonic RS również sprawia wrażenie prawdziwie sportowego samochodu”, mówi Mack. „Fotele są sztywne i zapewniają doskonałe trzymanie boczne podczas szybkiego wchodzenia w zakręty, a płaska w dolnej części kierownica z pewnością ucieszy entuzjastów sportowej jazdy”.

Wnętrze modelu Sonic RS łączy się ze światem za pomocą opracowanego przez Chevroleta systemu audio-informacyjnego MyLink z siedmiocalowym, kolorowym ekranem dotykowym. System ten umożliwia użytkownikom korzystanie z własnych bibliotek utworów oraz wykorzystania smartfonów i łącza Bluetooth w celu zapewnienia łączności z systemami Pandora i Stitcher Internet radio oraz z nawigacją. Wskazówki systemu nawigacji ze smartfona widoczne są na ekranie, a po zatrzymaniu pojazdu można na nim wyświetlać filmy lub zdjęcia z telefonu.

Osiągi modelu Sonic RS
Sonic RS napędzany jest turbodoładowaną jednostką Ecotec o pojemności 1.4L, dysponującą mocą 138 KM (103 kW) i momentem obrotowym 200 Nm. Zapewnia ona, że moc dostępna jest w całym zakresie prędkości obrotowych już od ich niskich wartości. Jednostka współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciostopniowym automatem.

Unikalne przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej i przełożenie przekładni głównej skrzyni automatycznej sprawiają, że Sonic RS zapewnia znacznie bardziej sportowe wrażenia z jazdy niż inne wersje modelu.

Będący wyjątkiem w tym segmencie turbodoładowany silnik zestawiony jest w tym aucie z kolumnami MacPhersona z przodu z resorami i drążkiem stabilizatora oraz częściowo niezależną belką skrętną z tyłu o przekroju litery V z gazowymi amortyzatorami. Przedni i tylny rozstaw osi jest identyczny i wynosi 1 509 mm, zapewniając dobrą stabilność i równowagę.

Nowy RS to jedyna wersja modelu Sonic oferowana z hamulcami tarczowymi na wszystkich czterech kołach oraz czterokanałowym systemem ABS. System wykorzystujący cztery czujniki, po jednym na każde koło, wyposażony jest w układ elektronicznego rozkładu siły hamowania, który uwzględnia takie czynniki, jak warunki drogowe czy waga pasażerów i bagażu.

Standardowo oferowane jest wspomaganie układu kierowniczego wyposażone w kompensację zużycia, zapewniające stałe dostosowanie interakcji systemu do działania przekładni kierowniczej w celu umożliwienia precyzyjnego kierowania pojazdem przez cały okres jego użytkowania.

Sonic produkowany jest w należących do General Motors zakładach Orion Assembly Center w Michigan, w których zainwestowano kwotę 545 milionów USD w celu wprowadzenia zmian związanych z produkcją, co pomogło zachować około 1000 miejsc pracy w rejonie Detroit.

 

źródło: General Motors

Komentarze