X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia na Salonie Samochodowym w Genewie

2014-03-04
Strona główna -> Dacia

- Dacia Plug & Radio, multimedialny system wyposażony w najważniejsze funkcjonalności, prosty i sprawnie działający, obejmujący radioodtwarzacz CD odczytujący pliki w formacie MP3, technologię Bluetooth® i gniazda USB i jack umieszczone w panelu czołowym. Jego obsługa jest możliwa za pomocą pilota przy kierownicy.

Przydatne wyposażenie podnoszące komfort prowadzenia. Cała gama jest obecnie wyposażona w standardzie we wspomaganie układu kierowniczego (wersja Euro 5). Dzięki temu wyższy komfort jazdy jest dostępny już w najtańszej wersji.

Na desce pojawia się pełen zestaw instrumentów pokładowych. Wszystkie samochody z gamy Dacia są obecnie wyposażone w nowy zespół wskaźników, obejmujący w zależności od wersji: wyświetlacz temperatury zewnętrznej, zegar, oddzielne strzałki-lampki kierunkowskazów, jak również komputer pokładowy podający chwilowe i średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym paliwie, ilość pozostałego paliwa w litrach, przebieg od ostatniego tankowania i przebieg pozostały do kolejnego przeglądu.

Nowa generacja samochodów Dacii oferuje nowe elementy wyposażenia: ogranicznik/regulator prędkości, system wspomagania parkowania tyłem i automatyczną blokadę drzwi podczas jazdy.

Nie zapomniano o bezpieczeństwie – montowany w nowych modelach Dacii system ABS jest oferowany wraz z układem wspomagania nagłego hamowania we wszystkich modelach. Układ dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) jest dostępny w standardzie w większości modeli (w opcji w przypadku Lodgy i Dokkera). Wszystkie wersje Dustera z ESC są wyposażone w Hill Start Assist (system wspomagania ruszania pod górę). Zapewnia to kierowcy większy komfort jazdy. Podczas ruszania (zarówno do przodu, jak i na biegu wstecznym) na drodze o znacznym nachyleniu, system ten utrzymuje przez 2 sekundy ciśnienie w układzie hamulcowym, dając kierowcy czas na ruszenie z miejsca. Następnie stopniowo zmniejsza ciśnienie w układzie hamulcowym.

Odnowiona oferta nowoczesnych silników. Tempo rozbudowy i odnawiania oferty silnikowej jest świadectwem zdolności Dacii do konstruowania ofert odpowiadających potrzebom klientów.

Nowoczesne i oszczędne jednostki napędowe.
TCe 90. Oszczędny silnik TCe 90 jest oferowany w modelach Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway. Jednostka ta pozwala połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa i emisji CO2, co obniża koszty użytkowania auta. Dzięki turbosprężarce o bardzo małym momencie bezwładności oraz układowi zmiennych faz rozrządu zaworów ssących, ten benzynowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 898 cm3 rozwija moc 66 kW (90 KM) przy 5 250 obr./min. To dynamiczna, szybko reagująca i elastyczna jednostka dzięki sięgającemu 135 Nm momentowi obrotowemu, dostępnemu od najniższych obrotów (90% już przy 1 650 obr./min).  Zasięg auta z tym silnikiem jest o blisko 30% większy od zasięgu jego poprzednika 1.6 MPI 90.

TCe 115. Dostępny w modelach Dokker, Dokker Van i Lodgy, silnik TCe 115 (zależnie od rynku, w Polsce w modelu Lodgy) jest pierwszą benzynową jednostką Grupy Renault z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ze względu na niewielką dzięki aluminiowemu kadłubowi masę jest montowany w lżejszych modelach marki. Stanowi to ponadto gwarancję znacznej dynamiki i przyjemności prowadzenia. Z niewielkiej pojemności skokowej (1,2 l) rozwija on moc 115 KM, a jego osiągi są porównywalne z osiągami silnika o pojemności 1,6 l.

Duży moment obrotowy – 190 Nm – w 90% dostępny już od 1 500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min, gwarantujący doskonałe przyspieszenia. Silnik TCe 115 cechuje się niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2.

TCe 125. Zastosowany po raz pierwszy w Nowej Dacii Duster, silnik TCe 125 stanowi połączenie mocy i elastyczności. Dzięki mocy 125 KM i dużemu momentowi obrotowemu (205 Nm przy 2 000 obr./min), ta turbodoładowana jednostka zapewnia doskonałe przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na kolejnych biegach nawet przy niskich obrotach. Niezwykle wydajny silnik TCe 125 jest również bardzo ekonomiczny dzięki obniżonym kosztom użytkowania, jakie zapewnia niewielkie zużycie paliwa i bezobsługowy łańcuch rozrządu „for life”. W połączeniu z 6-przełożeniową skrzynią biegów, montowaną w Nowym Dusterze, zapewnia dobrą dynamikę jazdy przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



OSKP CEL: Zakup 2017, oleje i płyny eksploatacyjne plus paliwo. Super autko:)
2021-01-14 |  15:33:07