X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia na Salonie Samochodowym w Genewie

2014-03-04
Strona główna -> Dacia

Na rynku brytyjskim, na którym Dacia zadebiutowała w styczniu 2013 roku, do dzisiaj sprzedano 17 146 samochodów, co zapewniło marce 0,7% udziałów w rynku. Czasopismo Autocar Magazine uznało pierwszy rok Dacii na tym rynku za najlepszy wśród nowych marek samochodów na terenie Wielkiej Brytanii.

W Polsce Dacia po raz kolejny odnotowała wzrost sprzedaży i trafiła do pierwszej dziesiątki marek samochodowych, zarówno w segmencie aut osobowych jak i dostawczych. W ciągu trzech ostatnich lat Dacia w Polsce zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie – od 5 506 samochodów w roku 2011 do 12 225 samochodów w roku 2013 (osobowe i dostawcze). W 2013 roku na polskim rynku Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce marek pod względem sprzedaży samochodów osobowych, z ilością 10 812 zarejestrowanych aut.  Największy udział w tym wyniku miała odnowiona pod koniec roku 2013 Dacia Duster (ze sprzedażą 4 669 szt.), która w segmencie małych SUV-ów zajęła 4 miejsce. W czołówce swojego segmentu uplasował się także  minivan Lodgy  - w 2013 roku zajął 3 miejsce w segmencie ze sprzedażą 1 927 samochodów. Sukces w swoim segmencie odniósł także model Dokker i furgonetka Dokker Van.

Dacia – lider sprzedaży w trzech krajach regionu Euromed. Dacia odnotowuje dalszy wzrost sprzedaży w krajach regionu Euromed. Marka znacząco zwiększyła sprzedaż swoich modeli w Turcji, Maroku i Rumunii, stając się jednocześnie liderem na rynku motoryzacyjnym Bułgarii.

W Turcji Dacia wyprzedziła szereg marek od dawna obecnych na tym rynku i zajmuje na nim obecnie 8 pozycję. Dzięki sukcesom modeli Lodgy (lidera w swoim segmencie) i Dokkera udziały Dacii w rynku tureckim wynoszą obecnie 4,3%. W styczniu br. Tureckie Stowarzyszenie Dystrybutorów Samochodów przyznało marce Dacia tytuł „Fastest Growing Light Commercial Vehicle Brand” (Gamy lekkich samochodów użytkowych o najszybszym wzroście sprzedaży).

Dacia jest również liderem na rynkach Rumunii i Maroka i nadal zwiększa sprzedaż w tych krajach. W Rumunii Marka zwiększyła w 2013 roku swoje udziały w rynku o 5,4 punktu w porównaniu do roku poprzedniego i to  pomimo ogólnego spadku na tym rynku o 7%. Obecnie Dacia ma 31,7% udziałów w rynku i umacnia swoją pozycję lidera.

Udziały Dacii w rynku marokańskim wzrosły o 4,4 punktu i wynoszą obecnie 25,2%. O sukcesie Dacii w Maroku niezmiennie decyduje Logan, lider wśród samochodów osobowych na tym rynku od 2006 roku. Dokker i Duster plasują się na trzecim i czwartym miejscu w klasyfikacji najlepiej sprzedających się w Maroku modeli.

W Bułgarii Dacia wysunęła się przed tradycyjnych liderów tego rynku, zdobywając 10,9% udziałów w rynku. Sandero i Duster zajmują odpowiednio drugie i czwarte miejsce na bułgarskim rynku samochodów osobowych. Natomiast Dokker jest najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym. W grudniu 2013 roku Dokker Van został ogłoszony „Vanem Roku” przez bułgarskie czasopismo motoryzacyjne Press Auto Club. Ponad pięćdziesięciu dziennikarzy wybrało Dokkera w oparciu o następujące kryteria: design, silnik, wyposażenie, zachowanie na drodze, bezpieczeństwo, cena i koszty użytkowania.

DACIA – PONAD MILION SYMPATYKÓW NA FACEBOOKU
Entuzjastyczne nastroje fanów na stronach społecznościowych Dacii są reakcją na sukcesy handlowe marki. W listopadzie 2013 roku Dacia miała już ponad milion fanów na Facebooku, dających w ten sposób świadectwo swojego przywiązania do marki. Dacia jest obecna w tej sieci społecznościowej od 2010 roku i posiada obecnie jedną stronę międzynarodową oraz dwadzieścia lokalnych. Sam fanpage turecki liczy ponad 426 tys. fanów, a plasująca się bezpośrednio za nim strona rumuńska – 272 tys. fanów. Dacia proponuje swojej społeczności unikalne treści oraz atrakcyjne animacje, takie jak na przykład gra „Nowa Dacia Duster”, która została zamieszczona w listopadzie 2013 roku na hiszpańskiej, polskiej i międzynarodowej stronie. Animacja ta spowodowała wzrost liczby rejestracji na stronach marki na Facebooku i powiększenie grona fanów do 1,4 mln na początku 2014 roku. Sieci społecznościowe są doskonałym sposobem prowadzenia dialogu z naszymi sympatykami w oczekiwaniu na okazję spotkania się z nimi na takich imprezach jak Wielki Piknik Dacii we Francji (ponad 15 tys. uczestników w 2013 roku) czy karawana Dacii na plażach Maroka. W Polsce popularny jest fanpage Dacia. Wybieram mądrze z prawie 10 000 zaangażowanych fanów.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



OSKP CEL: Zakup 2017, oleje i płyny eksploatacyjne plus paliwo. Super autko:)
2021-01-14 |  15:33:07