X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowe wnętrze Audi TT

2014-01-08
Strona główna -> Audi -> TT -> 8J (2006-dziś)

Czyste w formie, sportowe i ekologiczne

na targach CES Audi prezentuje nowe wnętrze modelu TT.

Czyste w formie, sportowe i całkowicie podporządkowane potrzebom kierowcy. Wnętrze nowego Audi TT zostało poddane znacznym zmianom. Na odbywającej się od 6 do 10 stycznia 2014 w Las Vegas wystawie Consumer Electronics Show (CES), Audi prezentuje po raz pierwszy nowe wnętrze kompaktowego samochodu sportowego, który jeszcze w tym roku pojawi się na rynku.

„Pierwsze Audi TT to bez wątpienia ikona stylistyki. Druga generacja była bardziej sportowa, prezentując np. model TT RS plus z pięciocylindrowym silnikiem TFSI o mocy 360 KM“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Najnowsze Audi TT sprawi, że kierowca jeszcze bardziej doświadczy nowoczesnej techniki. Tego oczekuje się współcześnie od samochodu sportowego. Ponadto nowa generacja wyposażona będzie w elektronikę i elementy connectivity.“

Mając na uwadze te założenia, po raz pierwszy w seryjnym Audi, centralnym punktem samochodu uczyniono Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa tablica rozdzielcza wyświetla wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio przed oczami kierowcy. Centralny monitor MMI jest zbędny. Rozwiązanie to dało projektantom dużą swobodę i pozwoliło znacznie odchudzić architekturę tablicy rozdzielczej, tak by optycznie zaakcentować zasadę lekkiej konstrukcji Audi. Dominujące linie poziome podkreślają jej szerokość i wrażenie, że jest zawieszona w powietrzu.

Klarowne linie i innowacyjna mapa obsługi świadczą o tym, że wnętrze kolejnej generacji TT zaprojektowano całkowicie na nowo. Spoglądając z góry, tablica przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Nachylenie wylotów powietrza i ich podobieństwo do skrzydeł turbiny, przywodzą na myśl silniki lotnicze. W ich obrębie umieszczono elementy obsługi automatycznej klimatyzacji. W osiach nawiewów znajdują się regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły napływającego powietrza. Małe wyświetlacze pokazują informacje o wybranych ustawieniach. Pod środkowymi wylotami, w łatwo dostępnym, centralnie położonym miejscu, umieszczono przycisk świateł awaryjnych oraz włączniki innych funkcji.

Przestrzenne, trójwymiarowe grafiki o brylantowym połysku i efekt wysokiej rozdzielczości sprawiają, że Audi virtual cockpit ze swoim monitorem TFT o średnicy 12,3 cala wyznacza nowe standardy. Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie „Infotainment“, wirtualne zegary są pomniejszone. Na powierzchni, którą dzięki takiemu zabiegowi zyskujemy, jest miejsce dla wielu innych funkcji, np. dla powiększonej mapy nawigacji.

Koncepcja obsługi nowego Audi TT zakłada, że wszystkie elementy podporządkowano kierowcy. Nowa wielofunkcyjna kierownica ma spłaszczony u dołu wieniec. Ramiona mają wygląd aluminiowych klamr spinających koło kierownicy z jej środkiem. Za pomocą umieszczonych na ramionach przycisków i regulatorów, można zarządzać prawie wszystkimi funkcjami, w tym bardzo nowoczesnym systemem infotainment. Struktura jego menu podobna jest do struktury menu w smartfonie. Zawiera m.in. funkcję swobodnego wyszukiwania tekstowego (szukanie MMI). Wszystkie ważne funkcje można wywołać za pomocą kilku kliknięć. Cała koncepcja obsługi dostarcza kierowcy prawdziwej przyjemności z użytkowania systemu. Terminal MMI na konsoli tunelu środkowego, czyli drugą obok kierownicy jednostkę obsługi, także w dużej mierze zaprojektowano od nowa. Za pomocą pola dotykowego MMI touch, kierowca może na przykład poruszać się po menu list i map oraz je powiększać. Uproszczono także wywoływanie innych opcji. W przyszłości wszystkie operacje przeprowadzać się będzie za pomocą dwóch, a nie trzech przycisków umieszczonych dookoła reagującego na nacisk regulatora obrotowego.

« < 1 2 > »

Komentarze