X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

honda civic 2012, zdjęcia, dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-06-20
Strona główna -> Honda -> Civic -> 9 (2012-dziś)

Civica ciąg dalszy - dziewiąta odsłona

W przyszłym roku Honda wprowadza do sprzedaży od dawna oczekiwany debiut

Civic IX generacji. Czego będzie można się zatem spodziewać po nowej odsłonie, świetnie znanego modelu?

Na podstawie co wiadomo do tej pory, można powiedzieć, że stylistyka z pewnością będzie dynamiczna, całkiem tak jak Honda Accord VIII generacji. Firma Honda jest dość małomówna, jeśli chodzi o nowy model, ale pewne przecieki dają w miarę czytelny obraz tego, czego będzie się spodziewać po debiutancie.

Sporą niespodzianką będą rozmiary nowego Civica. Ma być nieco krótszy i niższy od modelu obecnej generacji, co uzasadniane jest troską o zmniejszenie zużycia paliwa. Decyzja ta podobno wyszła od samego prezesa Hondy, Takanobu Ito, co niestety spowodowało konieczność przeprojektowania i opóźnienia.

Poza tym, zmieni się przód. Najbardziej widoczny, będzie brak jednolitego pasa przedniego; grill będzie się wyraźnie odcinał od reflektorów. Jest to istotna modyfikacja, znacznie odróżniająca XI generację Civica od VIII, z jej słynnym, mocno futurystycznym przodem. Jednak nie zmieni się znacząco klinowaty kształt, ani pochylenie przedniej szyby.

Tył Civica także przeszedł pewne poprawki. Podobnie jak z przodu, i tu zrezygnowano z jednolitego pasa, dzieląc go na dwie części, Warto wspomnieć, że lampy zaprojektowano na bazie technologii diodowej.
Końcówki dwóch rur wydechowych także zostały poddane modyfikacji - kształt będzie teraz przypominał romb, zamiast trójkątów, znanych z poprzedniej wersji. Dynamiczny kształt podkreśli spojler i wznosząca się linia boczna.

Nie wiadomo wiele na temat wnętrza pojazdu. Na pewno pojawią się wyświetlacze ciekłokrystaliczne, ale projektanci mają ma celu nadanie desce rozdzielczej innego wyglądu.

Wspomniany na początku artykułu aspekt oszczędności paliwowej, znajdzie swoje odbicie z ofercie silników. Zastosowane mają być jednostki hybrydowe. Jedna ma pochodzić z wersji IMA - 1.3 z mocą 95KM + 15-kilowatowy motor elektryczny. Druga będzie zmodyfikowaną wersją jednostki z wersji CR-Z - silnik benzynowo-elektryczny, o łącznej mocy 124 KM.
Trzeba będzie oczywiście zaczekać na oficjalne zaprezentowanie pojazdu, ale już mówi się, że nawet sportowa wersja R ma być wyposażona w jednostkę hybrydową.

 

fot. Honda

Komentarze