X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Chevrolet Spark EV – elektryzująca radość z jazdy

2012-11-29
Strona główna -> Chevrolet -> Spark

Akumulatory Sparka EV są bezpieczne, wytrzymałe i niezawodne, co potwierdza gwarancja na osiem lat z limitem przebiegu do 100 000 mil (160 000 kilometrów). Kwadratowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych o wadze 560 funtów ma pojemność 133 litrów i składa się z 336 ogniw.

„Akumulatory umieszczone w modelu Spark EV przeszły ponad 200 000 godzin testów w naszym globalnym laboratorium”, powiedziała Pamela Fletcher, główny inżynier pojazdów elektrycznych Chevroleta. „System jest niezwykle trwały, co potwierdziły te same rygorystyczne badania wytrzymałościowe, którym poddano model Volt”.

Wygodny system ładowania. Spark EV to pierwszy pojazd elektryczny w Stanach Zjednoczonych, który opcjonalnie wykorzystuje zatwierdzoną przez SAE (Society of Automotive Engineers – Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) ładowarkę typu combo umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym. System pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut i zapewni wiodący w segmencie zasięg. Pokładowy układ ładowania jest jednak kompatybilny ze wszystkimi trzema platformami – szybkiego ładowania prądem stałym oraz ładowania prądem zmiennym o napięciu 240V i 120V.

Ładowanie akumulatorów Sparka EV z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 240V zajmuje poniżej siedmiu godzin. Właściciele pojazdu mogą ustalać harmonogram ładowania dostosowany do czasu korzystania z pojazdu lub dostępności tańszej energii elektrycznej poza godzinami szczytu. Użytkownik może również zarządzać funkcjami pojazdu i monitorować jego stan zdalnie za pośrednictwem komputera na stronie OnStar.com lub korzystając ze specjalnej aplikacji Chevrolet Mobile wspieranej przez OnStar Remote Link. Chevrolet Spark EV jest oferowany ze standardową trzyletnią usługą serwisową OnStar.

Aerodynamiczne nadwozie, nowoczesne technologie wewnątrz. Celem inżynierów pracujących nad Chevroletem Sparkiem EV było obniżenie zużycia energii podczas eksploatacji pojazdu w celu zwiększenia jego zasięgu. Jednym ze sposobów na osiągnięcie wyższej wydajności było zoptymalizowanie aerodynamiki auta. Poprzez wnikliwą analizę nadwozia modelu Spark z silnikiem spalinowym, eksperci wprowadzili zmiany w wersji elektrycznej, które przyczyniły się do wydłużenia zasięgu o około 2,5 mili (4 kilometry) w rzeczywistych warunkach eksploatacji.

Spark EV jest oferowany w kolorach Electric Blue, Black Granite, Summit White, Silver Ice i Titanium. Wewnątrz projektanci starali się stworzyć komfortowy i przestronny kokpit wyściełany dodatkowymi materiałami tłumiącymi hałas i wykończony jasnymi akcentami w kolorze Electric Blue oraz chromowanymi wstawkami.

 

źródło: General Motors

« < 1 2 > »

Komentarze