2012-11-02
Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy znane już z poprzednich modeli:
- Smart City Brake Support (SCBS) automatycznie zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub zmniejszyć konsekwencje kolizji przy zakresie prędkości 4-30 km/h. To uzupełnienie Smart Brake Support przeznaczone do działania w mieście.
- Lane Departure Warning System (LDWS) ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
- Rear Vehicle Monitoring (RVM), system monitorowania strefy za samochodem, rozpoznaje pojazdy w martwym polu lusterek wstecznych i ostrzega przed nimi kierowcę.
- Emergency Stop Signal (ESS) włącza pulsujące światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania, aby ostrzec innych uczestników ruchu.
- High Beam Control system (HBC) automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu, po czym włącza światła długie ponownie, gdy ryzyko oślepienia już minie.
- Biksenonowe reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS
- Hill Launch Assist (HLA)- system wspomagania ruszania na wzniesieniu - kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym zapobiegając staczaniu się samochodu podczas ruszania pod górę.
Nowa Mazda6 to wspaniale zaprojektowany, bezpieczny i wydajny samochód, łączący płynną, wygodną jazdę z bezpiecznym zachowaniem na drodze i wyznaczający nowy standard w segmencie C/D.
*w cyklu pozamiejskim w wersji sedan z silnikiem Diesla 150 KM i manualną skrzynią biegów oraz i-ELOOP.
** z silnikami 2.5l SKYACTIV-G 192KM 6AT oraz 2.2l SKYACTIV-D 175KM 6AT.
źródło: Mazda