X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

skoda yeti xtreme, skoda citijet, dane techniczne

2014-05-28
Strona główna -> Skoda -> Yeti

Bojowy SUV i miejski kabriolet od SKODY!

Podczas tegorocznego zlotu GTI nad Jeziorem Wörthersee, ŠKODA zaprezentuje dwa interesujące auta.

Pierwszym z nich będzie rajdowy koncept Yeti Xtreme oparty na popularnym kompaktowym SUV-ie. Drugą premierą na stoisku marki będzie model CitiJet – designerski projekt autorstwa praktykantów ŠKODY.

Legendarne wydarzenie tuningowe Volkswagena w tym roku odbędzie się już po raz trzydziesty trzeci. Od 28 do 31 maja ok. 200 tys. fanów odbędzie kolejną pielgrzymkę do miejsca kultu w Reifnitz, w Austrii. ŠKODA piąty raz weźmie udział w tym wydarzeniu.

Podczas procesu tworzenia Yeti Xtreme, projektanci ŠKODY mieli za zadanie przekształcić swojego SUV-a w bojowo wyglądający pojazd sportowy. Matowo-szare Yeti porusza się na 17-calowych obręczach kół i dużych terenowych oponach. Auto ma przyciemnione boczne szyby, podczas gdy dach i elementy obręczy felg są w jasnym żółto-zielonym kolorze.
 
Z przodu SUV ma potężny zderzak, duży wlot powietrza i reflektory w technologii LED. Do użytku sportowego wysokość zawieszenia pojazdu można regulować. Auto „pręży muskuły” poszerzonymi nadkolami i progami. Z tyłu również zamontowano solidny zderzak, w którym znajdują się dwie duże końcówki układu wydechowego, zapewniające gardłowy dźwięk z racji braku tłumików.     
      
W bagażniku znalazło się miejsce na koło zapasowe i maty trakcyjne, pomocne przy wyjeździe w chwili, gdy auto zakopie się w piachu.
    
Rajdowy klimat można poczuć również we wnętrzu pojazdu. Pasażerowie mogą siedzieć w czterech indywidualnych fotelach Recaro ze zintegrowanymi czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Sportowy element stanowi też kierownica z łopatkami do zmiany biegów.

Do wykończenia kabiny projektanci wykorzystali nowoczesne materiały, takie jak: włókno węglowe, aluminium i Alcantara. Tutaj także wprowadzono zielone akcenty oraz przeprojektowano konsolę centralną, w której zamontowano iPada. Na pokładzie wygospodarowano także miejsce na łopatę, termos, apteczkę bezpieczeństwa i inne niezbędne akcesoria.

Samochód jest napędzany ponad 150-konnym silnikiem 1.8 TSI współpracującym z dwusprzęgłową, sześciostopniową skrzynią biegów DSG. Maksymalny moment 250 Nm jest osiągany pomiędzy 1500 a 4200 obr./min. Yeti Xtreme przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 192 km/h. Auto wyposażono w układ hamulcowy z Octavii RS.

« < 1 2 > »

Komentarze