X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW serii 2 Coupe, dane techniczne

2013-10-25
Strona główna -> BMW -> X5 -> 3 (2013-dziś)

Wydajność i ekonomika wszystkich wersji zostały jeszcze bardziej zoptymalizowane dzięki szerokiemu zastosowaniu technik i technologii BMW Efficient Dynamics. Obejmują one m.in. Air Curtains (aktywne sterowanie przepływem powietrza wokół przednich kół i błotników), funkcję Start-Stop w połączeniu zarówno z manualnymi, jak i automatycznymi skrzyniami biegów, tryb ECO PRO aktywowany seryjnie montowanym przełącznikiem Driving Experience Control, funkcję żeglowania w skrzyniach automatycznych, a także – jeśli auto zostanie doposażone w system nawigacji Professional, funkcję Proactive Driving Assistant.

Typowe dla BMW sportowa charakterystyka jezdna i imponujący komfort jazdy uzyskano dzięki zastosowaniu tylnego napędu, wzdłużnie montowanych silników, doskonałemu rozkładowi masy i wyrafinowanej konstrukcji zawieszenia: kolumnom resorującym na wahaczach poprzecznych i ukośnych z przodu i wielowahaczowej osi tylnej, które zostały zestrojone z najwyższym kunsztem inżynierskim. Nie bez znaczenia jest elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i seryjnie montowane hamulce o podwyższonej wydajności. Dostępny też jest sportowy układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania, układ hamulcowy M Sport i adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów. Seryjny jest system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Od chwili wprowadzenia na rynek do BMW M235i Coupe można będzie też zamówić dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.

Auto ma wysokowytrzymałe i odporne na skręcanie nadwozie, oparte na rozwiniętej konstrukcji BMW serii 1, które zostało nagrodzone 5 gwiazdkami przez Euro NCAP za wyniki w testach zderzeniowych. Obfite wyposażenie zabezpieczające pasażerów obejmuje m.in. przednie, boczne i kurtynowe airbagi, zaś o ochronę pieszych dba aktywna maska silnika i specjalnie zaprojektowane strefy kontrolowanego zgniotu przedniego pasa.

Wnętrze auta reprezentuje najwyższą jakość. Kokpit jest nachylony w stronę kierowcy, a automatyczna klimatyzacja to standard. Na pokładzie jest sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen). Opcją jest system nawigacyjny Professional, obejmujący także Touch Controller (sterowanie dotykowe przez gładzik na pokrętle iDrive). W kabinie przewidziano wiele schowków, kieszeni i uchwytów na napoje.

BMW proponuje najobfitszą w segmencie kompaktowym paletę systemów wsparcia kierowcy i obsługi mobilnej z palety BMW ConnectedDrive. Wśród nich są asystent świateł drogowych, przeciwdziałający oślepianiu innych uczestników ruchu, adaptacyjne światła drogowe, asystent parkowania (automatyczny system wyszukiwania miejsca i autonomicznego parkowania), kamera cofania, asystent jazdy (ostrzeganie o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterek i przed niezamierzonym opuszczeniem pasa), asystent ograniczenia prędkości z wyświetlaczem ostrzegającym o przekroczeniu prędkości, regulator prędkości z funkcją hamowania, rozszerzony system integracji smartfonów i odtwarzaczy muzyki, asystent ruchu drogowego działający w czasie rzeczywistym, rozrywka online i rozszerzona funkcjonalność multimediów za pośrednictwem aplikacji i usług internetowych (jak Facebook czy Twitter).

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze