X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW na Salonie Samochodowym Genewa 2013

2013-02-20
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> F30 (2012-dziś)

Od lata 2013 roku system BMW Night Vision zostanie dodatkowo wyposażony w specjalny system rozpoznawania zwierząt, którego zasięg jest większy niż świateł drogowych samochodu. Pracująca w podczerwieni kamera termowizyjna montowana w kratce wlotu powietrza jest w stanie wykryć obiekty emitujące ciepło z odległości około 100 metrów, a rozróżnienie ludzi i zwierząt jest możliwe na podstawie ilości emitowanego ciepła. Jeśli BMW Night Vision wykryje potencjalne zderzenie ze zwierzęciem, dynamiczne oświetlenie punktowe zacznie pulsacyjnie oświetlać wykryte zwierzę. Na wyświetlaczu w desce rozdzielczej zostanie jednocześnie zapalona ikona z symbolem przedstawiającym jelenia. W przypadku poważnego zagrożenia kolizją, system dodatkowo ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym.

BMW i3 z inteligentnymi rozwiązaniami zwiększającymi zasięg.BMW i3 Coupe Concept ma w Genewie swoją europejską premierę, ale na salonie nie zabraknie też samochodu BMW i8 Concept Spyder. Zasięg samochodu i infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych są częstymi tematami dyskusji jako kluczowe czynniki wpływające na perspektywy elektrycznej mobilności. BMW i3 wyposażony w układ napędowy eDrive został zaprojektowany tak, by w typowych warunkach eksploatacyjnych ładowanie jego akumulatorów było potrzebne tylko raz na dwa lub trzy dni, zaspokajając potrzeby związane z codzienną komunikacją. Odpowiada to zasięgowi samochodu na jednym ładowaniu od 130 do 160 km. Układ napędowy i wszystkie inne odbiorniki energii w BMW i3 są zasilane przez specjalnie opracowany wysokonapięciowy akumulator litowo-żelazowy, którego cechą charakterystyczną jest wyższa odporność parametrów na zmiany temperatury otoczenia, a tym samym mniejsze wahania zasięgu samochodu, co jest problemem w przypadku akumulatorów stosowanych obecnie. Kolejnym priorytetem jeśli chodzi o założenia projektowe BMW i3 było zmniejszenie zużycia energii elektrycznej przez wszystkie odbiorniki w samochodzie, podczas gdy zastosowanie różnych trybów jazdy może zwiększyć zasięg aż o 25 procent. BMW i3 jest również pierwszym na świecie samochodem elektrycznym w pełni sprzężonym z zewnętrzną siecią informacyjną, dzięki czemu kierowca otrzymuje stale aktualizowane, realistyczne szacunki co do pozostającego do dyspozycji zasięgu samochodu. Na życzenie kierowcy samochód może wyświetlić lokalizację wszystkich punktów ładowania akumulatorów w okolicy celu podróży, a po naciśnięciu odpowiedniego przycisku może również zarezerwować wybrane gniazdo ładowania. Co więcej, system informuje kierowcę, jak długo potrwa doładowanie akumulatora umożliwiające podróż powrotną lub podróż do innego wskazanego miejsca. Dostępny jest także opcjonalny system powiększania zasięgu, który pozwala zwiększyć zasięg samochodu na jednym ładowaniu akumulatora do około 300 km.

 

źródło: BMW Group

« < 1 2 3 > »

Komentarze