X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i8, dane techniczne, osiągi, spalanie

2013-08-09
Strona główna -> BMW -> X5 -> 3 (2013-dziś)

Niemal idealny rozkład obciążenia pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 50:50 pozwala osiągnąć maksymalną zwinność. Kompaktowy silnik elektryczny wraz z przekładnią i układami przekształcania mocy, znajduje się blisko elektrycznie napędzanej osi przedniej. Wysoce doładowany silnik benzynowy, który znajduje się wraz z przekładnią z tyłu BMW i8, również przekazuje swoją moc najkrótszą możliwą drogą, czyli na tylne koła. Jako wykończenie tego doskonałego rozłożenia masy, akumulator litowo-jonowy jest położony centralnie, nieco z przodu w pojeździe. W zakresie bezpieczeństwa podczas zderzenia, to idealne miejsce dla akumulatora, który jest zamocowany w aluminiowej obudowie.

Drzwi składają się z wewnętrznej struktury z CFRP oraz zewnętrznej aluminiowej powłoki. Zmniejsza to ich ciężar o 50 procent w stosunku do tradycyjnej konstrukcji. Wysokiej jakości, naturalnie wyprawiana skóra siedzeń podkreśla przyjazną środowisku filozofię „next premium” BMW i.

Magnezowy wspornik deski rozdzielczej zmniejsza masę na dwa sposoby. – po pierwsze przez inteligentną konstrukcję, co prowadzi do około 30 pro- centowych oszczędności w porównaniu z, na przykład, BMW serii 6. Ponadto, wysoka sztywność konstrukcji zapewnia efekt wzmacniający, który pozwala na redukcję liczby elementów a tym samym obniżenie masy o dalsze 10 procent. Zastosowane innowacyjnego spienionego plastiku w przewodach klimatyzacyjnych przynosi zmniejszenie wagi o 60 procent w stosunku do tradycyjnych elementów, a także poprawia akustykę dzięki jego właściwościom dźwiękochłonnym.

Fakt, że przekształtniki energoelektroniczne i silnik elektryczny są podłączone bezpośrednio zmniejsza ilość wymaganego okablowania, a wykorzystanie przewodów wykonanych częściowo z aluminium przynosi dalszą redukcję masy. Lekka konstrukcja jest również cechą systemów podwozia BMW i8 – w tym kół, gdzie standardowo montowane są 20-calowe obręcze kół z kutego aluminium łączą aerodynamiczny design z redukcją wagi. Rygorystyczne stosowanie strategii lekkiej konstrukcji obejmuje nawet śruby aluminiowe i nakrętki, które są około 45 procent lżejsze od odpowiednich elementów stalowych, przy tej samej mocy i funkcjonalności.

BMW i8 to również pierwszy na świecie pojazd produkowany seryjnie wyposażony w szkło wzmacniane chemicznie. Ta innowacyjna technologia, dotychczas stosowana głównie w produkcji smartphonów, skutkuje uzyskaniem bardzo wysokiej wytrzymałości. Przegroda pomiędzy kabiną pasażerską i bagażnikiem BMW i8 składa się z dwóch warstw szkła wzmacnianego chemicznie, z których każda ma zaledwie 0,7 mm grubości, z folią akustyczną umieszczoną pomiędzy nimi. Oprócz dobrych właściwości akustycznych, zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie masy o około 50 procent w porównaniu z konwencjonalnym szkłem laminowanym.

Dla maksymalnej radości z jazdy i wydajności: Silnik BMW TwinPower Turbo i silnik elektryczny opracowany przez BMW Group. System hybrydowy Plug-in BMW i8, który składa się z silnika BMW TwinPowerTurbo w połączeniu z technologią BMW eDrive, oferuje to najlepsze z obu światów: znakomity potencjał poprawy efektywności i ekscytujące, sportowe właściwości jezdne. BMW Group nie tylko sama stworzyła silnik spalinowy i silnik elektryczny, ale również zastosowane urządzenia energoelektroniczne i aku- mulator. Gwarantuje to, że wszystkie te elementy spełniają wysokie standardy produkcji i jakości, w oparciu o wybitne zdolności BMW Group w dziedzinie badań i rozwoju układu napędowego.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze