X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW ActiveHybrid 3 - moc i oszczędność

2012-07-10
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> F30 (2012-dziś)

Moc i sprawność: wielokrotnie nagradzany sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW TwinPower Turbo w samochodzie BMW ActiveHybrid 3

BMW ActiveHybrid 3 jest drugim hybrydowym modelem BMW – po BMW ActiveHybrid 5 – który wyposażono w sześciocylindrowy silnik rzędowy. Ten benzynowy silnik, spotykany także pod maską BMW 335i, osiąga moc maksymalną 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm występuje w przedziale prędkości obrotowych 1200 - 5000 obr/min. Silnik jest bardzo sprawny energetycznie, a przy takiej charakterystyce nie dziwi fakt, że słynie z wyjątkowej radości, jaką zapewnia kierowcom samochodów, w których jest montowany.

Silnik ten już dwukrotnie z rzędu zwyciężał w międzynarodowym konkursie “Engine of the Year”. Sześciocylindrowa jednostka BMW TwinPower Turbo korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, systemu precyzyjnego bezpośredniego wtrysku paliwa i systemu bezstopniowej regulacji faz rozrządu VALVETRONIC. Zastrzyk takich technologii pozwolił poprawić odpowiedź silnika na wciśnięcie pedału przyspieszenia oraz zdolność do pracy na wysokich obrotach, podniesiono również doskonałość konstrukcji i sprawność energetyczną. Zastosowanie bloku silnika wykonanego ze stopu aluminium pozwoliło na zoptymalizowanie masy silnika.

Silnik elektryczny: moc na zawołanie, zwarta budowa.
Synchroniczny silnik elektryczny BMW ActiveHybrid 3 dysponuje mocą maksymalną 40 kW/55 KM. Jego zadaniem jest zapewnienie całkowicie elektrycznego napędu samochodu w czasie jazdy miejskiej oraz poprawa osiągów poprzez dostarczanie dodatkowej mocy przy przyspieszaniu. W obu przypadkach moc dostępna jest natychmiast, przy pomijalnie małym czasie reakcji. W sposób typowy dla silnika elektrycznego, maksymalny moment obrotowy wynoszący 210 Nm pojawia się już przy rozruchu tego silnika.

Zwarta budowa silnika elektrycznego pozwoliła na umieszczenie go we wspólnej obudowie ze 8-biegową przekładnią automatyczną, z którą od strony przeniesienia napędu silnik połączony jest sprzęgłem. Temperatura pracy silnika elektrycznego regulowana jest przez układ chłodzenia silnika spalinowego. Wysoka sprawność przekładni oraz jej niewielka masa przyczyniają się wysokiej sprawności całego układu napędowego.

Przekładnia dysponująca 8 przełożeniami łączy duży zakres przełożeń pomiędzy najniższym i najwyższym biegiem z niewielką różnicą przełożeń pomiędzy sąsiednimi biegami. Pozwala to na wykorzystanie najwyższego biegu szybkiej, ale oszczędnej, spokojnej jazdy. Z kolei natychmiastowe reakcje na potrzebę redukcji biegu oraz wyjątkowo krótkie czasy zmiany przełożeń będą bardzo przydatne przy typowo sportowym stylu jazdy. W każdych warunkach drogowych i przy każdym stylu jazdy rozbudowane układy elektroniczne sterujące wyborem przełożenia gwarantują zmianę biegów wtedy, gdy jest ona potrzebna. Opcjonalnie BMW ActiveHybrid 3 może być wyposażony w jeszcze szybciej zmieniającą biegi automatyczną przekładnię sportową, której dynamiczny charakter uwypukla specjalnie dobrana dźwignia wyboru przełożenia oraz łopatki zmiany biegów umieszczone za kierownicą.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze