Hybrydowy BMW 3 otrzymał również własną, wyróżniającą go osłonę silnika widoczną natychmiast po otwarciu maski.
W sąsiedztwie obrotomierza umieszczono wskaźnik obrazujący udział silnika elektrycznego we wspomaganiu jednostki spalinowej, a na wyświetlaczu pokazano przepływy energii i jej odzysk, co wymagało użycia w zestawie wskaźników BMW ActiveHybrid standardowo wyświetlacza o przekątnej 6,5 cala, by przekazywane informacje były łatwe do błyskawicznego odczytu.
Oprócz dostępnego w wyposażeniu opcjonalnym systemu nawigacyjnego Professional, również wiele innych funkcji samochodu i jego systemów informacyjno – rozrywkowych może być obsługiwanych za pomocą systemu iDrive, którego wyświetlacz harmonijnie wkomponowano w zestaw wskaźników na desce rozdzielczej.
Nadwozie i bezpieczeństwo: inteligentne systemy, perfekcyjna integracja.
Wysoka wytrzymałość nadwozia, przy jednoczesnej optymalizacji jego masy.
Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa elementów hybrydowego układu napędowego.
Duża przestrzeń ładunkowa dzięki kompaktowej zabudowie wysokonapięciowych akumulatorów litowo-jonowych.
Struktura nadwozia BMW ActiveHybrid 3 spełnia najwyższe standardy w zakresie wytrzymałości i lekkości konstrukcji. Używając właściwych materiałów we właściwych miejscach uzyskano nie tylko świetną strukturę służącą bezpieczeństwu biernemu, ale także obniżono jej masę, poprawiając w ten sposób efektywność wykorzystania energii oraz podwyższając osiągi samochodu. Elementy służące bezpieczeństwu są starannie zsynchronizowane w ramach wszechstronnego systemu bezpieczeństwa opracowanego specjalnie na potrzeby BMW 3 Sedan, dzięki czemu ogólny poziom bezpieczeństwa jest w tym samochodzie nieprzeciętnie wysoki.
Oprócz ochrony zapewnianej kierowcy i pasażerom, zadbano także o bezpieczeństwo pieszych, kreśląc odpowiednio kontury przedniej partii nadwozia i stosując tak zwaną aktywną maskę silnika.
BMW ActiveHybrid 3 posiada wyjątkowo sztywną kabinę pasażerską. Starannie przemyślane wykorzystanie wysokowytrzymałej stali o wielofazowej strukturze i tłoczonych na gorąco blach ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości pozwoliło uzyskać maksymalną sztywność kabiny pasażerskiej w połączeniu z jej stosunkowo małą masą.