X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Beetle Dune, premiera

2014-01-14
Strona główna -> Volkswagen -> Beetle -> 2 (2011-dziś)

Z boku auta rozszerzenia nadkoli przechodzą w kierunku progów, w których osadzona jest chromowana osłona podwozia. Górna część progów tuż przy karoserii jest pokryta czarnym, błyszczącym lakierem. Nad progami znajdują się typowe dla Beetla boczne listwy stylizowane na legendarne stopnie w drzwiach starych Garbusów, również czarne i błyszczące. Jeszcze wyżej, przy tylnym błotniku, umieszczono wyraźne logo Dune. Obudowy lusterek zewnętrznych pokryte są jasnym aluminium, a ich nóżka, wbudowana w trójkąt przy słupku A, ma kolor czarny.

Beetle Dune – przód nadwozia. Styliści znacznie zmodyfikowali przód Beetla, pozostawili jednak kultowy design podstawowy i okrągłe reflektory bi-ksenonowe. Natomiast stylistyka maski jest nowa, bardziej charyzmatyczna. Środkowa część maski jest teraz trochę wyższa. Obniżające się boki pokrywy silnika mają w górnym pasie wyraźne otwory wlotów powietrza, otoczone precyzyjnie poprowadzonymi krawędziami.

Podobnie jak maska silnika, także dolna część przodu nadwozia prezentuje się niezwykle dynamicznie. Wzrok przyciąga duży, centralny wlot powietrza z czarną kratownicą o strukturze plastra miodu, typowej dla modeli „cross” Volkswagena. Osłona wlotu powietrza w kształcie litery A rozszerza się ku dołowi i podkreśla sportowy wygląd przodu Beetla Dune. Chromowana rama kratownicy służy jednocześnie jako osłona podwozia.

Z lewej i prawej strony centralnego wlotu powietrza i aluminiowej osłony podwozia znajdują się moduły w kształcie trapezu, z ramą pokrytą takim samym czarnym lakierem z połyskiem, jak ukośne płaszczyzny nadkoli. W modułach tych umieszczone zostały innowacyjne, półokrągłe diodowe reflektory przeciwmgielne, zmatowione od środka, co sprawia, że tworzą homogeniczny pas świetlny. W centrum diodowych pierścieni stylizowana dysza podkreśla trójwymiarową grafikę modułu świateł przeciwmgielnych. Nad nimi umieszczono trzy delikatne, poprzeczne listwy oraz wąski chromowany pasek, który – mimo że ma wysokość zaledwie 9 mm – służy jako diodowy kierunkowskaz.

Beetle Dune – tył nadwozia. Wielofunkcyjny tył nadwozia Beetla Dune jest dowodem na to, że hasło „forma podąża za funkcją” można także odwrócić. Jeżeli ktoś na półkuli północnej ma dosyć topniejącego śniegu w wielkich miastach, może po prostu wsiąść do nowego Volkswagena i pojechać na najbliższy stok narciarski. Transport nart nie sprawi Beetlowi Dune żadnego problemu. Wystarczy je po prostu przymocować do tylnej pokrywy. W tym celu trzeba odchylić błyszczący element tylnego spojlera z lewej i prawej strony, włożyć narty i z powrotem zamknąć czarny element spojlera. Na górze narty wsuwa się w specjalne uchwyty spojlera dachowego i unieruchamia pasem o szerokości 20 mm. Sam spojler dachowy, jak cała powierzchnia wokół przejrzystego, panoramicznego, otwieranego dachu, pokryty jest czarnym lakierem z połyskiem.

« < 1 2 3 > »

Komentarze