X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Beetle Cabriolet, światowa premiera w Los Angeles

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-11-29
Strona główna -> Volkswagen -> Beetle -> 2 (2011-dziś)

Beetle Cabriolet - światowa premiera w Los Angeles

Volkswagen prezentuje podczas Los Angeles Auto Show, światową premierę – nowego Beetla Cabriolet.

Nowy Beetle Cabriolet stał się większy, mocniejszy, bardziej sportowy i oszczędny. Jego sylwetka jest wydłużona, szersza, dach bardziej płaski, a proporcje zachwycają dynamiką.

Oprócz osiągów jezdnych i wartości zużycia paliwa najważniejszym parametrem aut typu kabriolet jest czas, w jakim otwiera się składany dach. W nowym Beetlu Cabriolet otwierany elektrohydraulicznie, miękki dach potrzebuje na otwarcie tylko 9,5 sekundy. Można go otwierać przy prędkości poniżej 50 km/h. Dach chowa się za tylnymi siedzeniami i nie ogranicza widoczności do tyłu. Zamknięcie dachu trwa 11 sekund. Dodatkowe 1,5 sekundy potrzebne jest elektrohydraulicznemu mechanizmowi na automatyczne zakotwiczenie dachu w ramie przedniej szyby

Nowy Beetle Cabriolet pokazuje, jak wielki potencjał tkwi w najbardziej znanym designie ikony motoryzacji – w designie Volkswagena Garbusa. Garbus jako kabriolet już w połowie poprzedniego stulecia stał się jednym z pierwszych ponadklasowych samochodów na skalę światową; w ciągu 32 lat wyprodukowanych zostało 331.847 egzemplarzy.

Design Garbusa przeżył renesans wraz z New Beetle. Otwarta wersja tego modelu stała się „kabrioletem Flower-Power naszych czasów”. W ciągu ośmiu lat z taśm produkcyjnych zjechało aż 234.619 New Beetle Cabriolet. Tajemnica sukcesu: New Beetle Cabriolet nie był po prostu kopią Garbusa Cabrio. Styliści na nowo zinterpretowali formę nadwozia i udoskonalili ją. I tak samo postąpił zespół Klausa Bischoffa, szefa designu marki Volkswagen, z nowym Beetlem Cabriolet. „Retro nas nie interesuje, patrzymy do przodu. Beetle Cabriolet miał być bardziej atletyczny i męski. I to nam się udało” – powiedział Bischoff.

Wymiary. Z długością 4278 mm kabriolet jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm, bez lusterek zewnętrznych). Ponieważ jednocześnie zmniejszyła się wysokość kabrioletu (o 29 mm; do 1473 mm), Beetle już ze względu na swoje proporcje sprawia wrażenie wyraźnie dynamicznego i nowoczesnego. Dodatkowa długość oznacza więcej miejsca we wnętrzu oraz w bagażniku. Składany miękki dach, także po otwarciu, nie ogranicza pojemności bagażnika. W porównaniu z New Beetle zwiększyła się ona o 24 litry do 225 litrów. Inaczej niż w New Beetle Cabriolet, dzięki nowej konstrukcji systemu zabezpieczającego przed skutkami dachowania, można złożyć tylną kanapę. System przeciwkapotażowy po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia pojazdu wysuwa się zza tylnych zagłówków w ciągu kilkunastu milisekund chroniąc tym samym pasażerów.

Przestronność. Dzięki większym wymiarom oraz przesuniętej do tyłu ramie przedniej szyby, a tym samym zmienionemu konturowi dachu, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca nad głową, dokładnie o 12 mm. Nowe poczucie przestrzeni w Beetle Cabriolet ma także kierowca i pasażer siedzący z przodu. Zmieniona ergonomia wnętrza współgra z dynamiką wyglądu zewnętrznego.

« < 1 2 > »

Komentarze