X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi SQ7 TDI, dane techniczne

2016-03-14
Strona główna -> Audi -> Q7

Świetna zwrotność w każdym zakręcie: napęd quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. Dla kierowców ceniących sobie sportową jazdę, jednym z głównych celów na drodze jest osiągnięcie jak najbardziej neutralnego zachowania pojazdu w zakresach granicznych, również przy wysokich obrotach silnika. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy zapewnia stabilne i precyzyjne prowadzenie samochodu, szczególnie podczas dynamicznego przyspieszania przy wyjeżdżaniu z zakrętów. Zmienny rozkład momentu obrotowego między kołami osi tylnej znacznie podnosi stopień kontroli pojazdu w zakrętach. Audi SQ7 TDI jest wtedy odpowiednio „wciskane” w zakręt. Nawet jeśli tył samochodu zaczyna w zakręcie uciekać, sportowy mechanizm różnicowy napędu quattro przywraca kontrolę nad nim.

Lekka konstrukcja – innowacyjna konstrukcja wielomateriałowa. Dzięki konsekwentnie stosowanej zasadzie lekkiej konstrukcji, Audi SQ7 TDI to najlżejszy SUV w segmencie, bez jakichkolwiek kompromisów pod względem zachowania bezpieczeństwa podczas zderzenia. Karoserię zaprojektowano zgodnie z zasadami innowacyjnej konstrukcji wielomateriałowej. Szkielet przedziału pasażerskiego tworzą kształtowane na gorąco i wyjątkowo sztywne blachy, a zewnętrzną warstwę karoserii wykonano z aluminium. Środek ciężkości położony jest nisko – to kolejny czynnik wpływający na sportowe zachowanie pojazdu. Współczynnik oporu cW wynosi tylko 0,34.

Pełen siły sportowy duch: stylistyka zewnętrzna. Nowe Audi SQ7 TDI zyskuje uznanie dzięki wyważonej równowadze pełnego siły, wyostrzonego języka formalnego. Długość pojazdu jest taka sama jak długość Audi Q7: 5,07 m. Geny czterech pierścieni można tu z łatwością rozpoznać: wyglądająca niczym rzeźbiona, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, wyraziste podkreślenie przestrzeni kół i typowe dla quattro wysunięte blistery. Wszystkie linie i powierzchnie są precyzyjnie oraz wyraziście uformowane, podkreślają szerokość samochodu, a tym samym solidną koncepcję całości. Osłona chłodnicy oraz zderzaki Audi SQ7 TDI utrzymane są w stylistyce S. Wloty powietrza po bokach zderzaka, obudowy lusterek i listwy drzwi, wykonano ze standardowego aluminium. Ujście układu wydechowego to cztery kanciaste końcówki rur wydechowych.

Światła – standardowe reflektory diodowe. Reflektory mają trójwymiarowy wygląd, a ich sygnatura świetlna ma kształt podwójnej strzały. Standardowe reflektory diodowe, opcjonalne reflektory diodowe Matrix, a także tylne kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, podkreślają wiodącą rolę Audi pod względem stylistyki i technik świetlnych. W reflektorach diodowych i w reflektorach diodowych Matrix, światła do jazdy w dzień wraz z kierunkowskazami tworzą kształt podwójnej, świetlnej strzałki. To nowa cecha charakterystyczna samochodów marki Audi. Każda jednostka świateł drogowych reflektorów diodowych Matrix podzielona jest na 30 pojedynczych diod świetlnych. Kamera umieszczona w wewnętrznym lusterku analizuje sytuację na drodze. Na podstawie tych informacji, sterownik włącza i wyłącza diody w zależności od sytuacji na drodze lub w aż 64 zakresach reguluje intensywność ich światła. Daje to miliony różnych kombinacji natężenia światła, dzięki czemu te wysoce zaawansowane technicznie reflektory doskonale oświetlają drogę, a jednocześnie inni uczestnicy ruchu nie są oślepiani. Znaki drogowe są oświetlane ze zmniejszonym natężeniem światła, dzięki czemu kierowca nie jest oślepiany odbitym od nich światłem.

Do całej palety funkcji reflektorów diodowych Matrix należy także inteligentne doświetlanie zakrętów, polegające na przesunięciu głównego punktu oświetlenia. Jeżeli na pokładzie samochodu zamontowano opcjonalną nawigację MMI plus, na podstawie danych odcinkowych z niej uzyskiwanych światła doświetlające zakręt zapalają się już przed wejściem samochodu w zakręt. Duże diodowe światła tylne powielają motyw przednich reflektorów. Tylne światła, aktywowane po włączeniu zapłonu, podobnie jak w przypadku reflektorów tworzą podwójną strzałkę. W górnych komorach obu świateł mieści się światło stop. Wnętrze świateł sprawia wrażenie trójwymiarowości, lekkości i elegancji.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze