X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi SQ7 TDI, dane techniczne

2016-03-14
Strona główna -> Audi -> Q7

Innowacyjne zarządzanie temperaturą i złożone rozwiązania dotyczące skrzyni korbowej i wału korbowego zmniejszają tarcie. Dzięki połączeniu katalizatora oksydacyjnego NOx i umieszczonego za nim katalizatora filtra cząstek stałych z powłoką SCR (SCR: selective catalytic reduction) wbudowanego w filtr cząstek stałych, a także dzięki zastosowaniu wtrysku wodnego roztworu mocznika AdBlue, co redukuje emisję tlenków azotu, silnik V8 TDI może pochwalić się wyjątkowo efektywnym oczyszczaniem spalin. Oscylator dźwiękowy w układzie wydechowym wzmacnia głębokie brzmienie ośmiocylindrowego silnika. Kierowca SQ7 TDI sam decyduje, jak bardzo chce przyciągać uwagę brzmieniem swojego pojazdu. Ustawienia dokonuje się za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Silnik V8 biturbo ze sprężarką EAV to kluczowy element strategii wysokoprężnych jednostek napędowych, wdrażanej przez Audi na całym świecie. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, osiąganemu również przy niskich obrotach, a także dzięki niskim wartościom spalania, model ten doskonale wpasowuje się w potrzeby takich rynków jak np. rynek Stanów Zjednoczonych. Charakterystyka pracy jego silnika łączy dużą siłę ciągu ze sportową zwinnością – daje to świetne wyniki przy ruszaniu ze startu zatrzymanego oraz zapewnia spontaniczne reakcje.

Wysoka efektywność: ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Motor 4.0 TDI montowany w Audi SQ7 TDI współpracuje z silnymi partnerami. Najlepszym tego dowodem jest zachowanie się pojazdu na drodze: zarówno podczas komfortowej jazdy po autostradzie, jak i podczas dynamicznego pokonywania zakrętów na górskich przełęczach. Przekonstruowana, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic budzi podziw swoją ogromną wydajnością. Skrzynia przełącza biegi bardzo szybko i efektywnie, a przy wyższych prędkościach pozwala na „żeglowanie” na wolnym biegu. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest precyzyjnie współpracujący z systemami kontroli zawieszenia, samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy o lekkiej, kompaktowej konstrukcji.

Zasada lekkiej konstrukcji obowiązywała również przy konstruowaniu podwozia. Wahacze w przeważającej części wykonano z aluminium. Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, to elementy wyposażenia standardowego – na życzenie dostępne także w wersji sportowej. Krótko po wejściu modelu na rynek, dostępny będzie także opcjonalny układ hamulcowy z bardzo lekkimi tarczami ceramicznymi wzmacnianymi włóknem węglowym. Standardowo, nowy SUV Audi oferowany jest z 20-calowymi felgami i oponami w rozmiarze 285/45. Paleta felg opcjonalnych z programu quattro GmbH sięga jednak aż 22 cali.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze