X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi Sport quattro concept, dane techniczne

2013-09-04
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

W zależności od trybu napędu i strategii jazdy, Audi Sport quattro concept oferuje – wedle życzenia użytkownika – różne właściwości. Łącznie ma do dyspozycji trzy tryby napędu. Tryb EV oznacza jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym, tryb Hybrid – maksymalną efektywność, a tryb Sport – maksymalne osiągi.

W trybie EV pracuje wyłącznie silnik elektryczny. Maksymalna moc jednostki - 110 kW i maksymalny moment obrotowy 400 Nm sprawiają, że jazda w trybie elektrycznym jest możliwa zarówno w mieście, jak i poza terenem zabudowanym. Za pomocą aktywnego pedału przyspieszenia kierowca informowany jest o przejściu z trybu jazdy elektrycznej do trybu jazdy hybrydowej, dzięki czemu może świadomie sterować tym procesem.

W trybie hybrydowym, dane o otoczeniu i o pokonywanym odcinku drogi wykorzystywane są do optymalizacji pracy silnika elektrycznego i benzynowego, a co za tym idzie do jak najmniejszego zużycia paliwa. Przy aktywnym nawigowaniu do celu, cała pokonywana droga optymalizowana jest pod względem efektywności. Tryb ten pozwala również na indywidualizację strategii jazdy. Jeśli kierowca chce zachować pewną ilość energii lub chce określone odcinki pokonać na napędzie elektrycznym, może za pomocą funkcji Hold (magazynowanie) lub Charge (ładowanie) precyzyjnie dopasować stan ładowania akumulatora, nawet bez konieczności podłączenia się do sieci elektrycznej.

W trybie jazdy sportowej Sport, strategia jazdy orientuje napęd na maksymalne osiągi i moc. Funkcja dynamicznego przyspieszenia napędu elektrycznego wspiera tu silnik spalinowy. System zarządzanie energią dba przy tym, by akumulator był zawsze odpowiednio naładowany.

Kiedy silnik benzynowy V8 i silnik elektryczny pracują razem, ze startu zatrzymanego do 100 km/h Audi Sport quattro concept przyspiesza w 3,7 sekundy. Tak samo jak silne samochody sportowe Audi. Jego maksymalna prędkość wynosi 305 km/h. Duża w tym zasługa lekkiej konstrukcji. W przedziale pasażerskim zastosowano najwyższej twardości blachy stalowe i elementy odlewane z aluminium. Drzwi i błotniki wykonano z aluminium, a dach, maskę silnika i pokrywę bagażnika z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu ciężar własny pojazdu wraz z zestawem akumulatorów wynosi jedynie 1850 kg.

Podwozie pojazdu koncepcyjnego sprzyja prowadzeniu. Manewrowanie Audi Sport quattro concept jest równie dynamiczne, co stabilne. Na przedniej osi znajdziemy aż pięć wahaczy na jedno koło. Oś tylną skonstruowano zgodnie z koncepcją wahaczy trapezowych, dostosowujących się do toru jazdy. Sztywno wyregulowane sprężyny i amortyzatory ściśle wiążą Audi quattro concept z nawierzchnią drogi. Dynamiczny układ kierowniczy ma zmienne przełożenie, dostosowujące siłę wspomagania do prędkości w danym momencie. Charakterystyczne szczęki hamulcowe obejmują duże ceramiczne tarcze wzmocnione włóknem węglowym. Opony mają rozmiar 285/30 R 21.

 

źródło: Audi

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze