X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi Sport quattro concept, dane techniczne

2013-09-04
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Proporcje tyłu zostały określone przez kombinację płaskiej szyby z szerokimi ramionami pojazdu. Szerokość samochodu podkreśla także spojler umieszczony u dolnego brzegu tylnej szyby. Inny charakterystyczny element tyłu, to wyraźnie uniesiony w górę dyfuzor wykonany z CRP. Jego górna część – podobnie jak w przypadku osłony chłodnicy Singleframe – wygląda niczym plaster miodu. W dolnej strefie dyfuzora umieszczono dwie duże, owalne końcówki rur wydechowych. Tylne, prostokątne światła, zamontowane na czarnej osłonie z tworzywa sztucznego i podkreślające szerokość pojazdu, to zapożyczenie wprost z historii quattro. Przy większych prędkościach z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler. Bagażnik, ukryty pod tylną półką i usztywniony poprzeczną belką, ma 300 litrów pojemności.

Precyzyjnie zarysowane detale podkreślają dynamiczny wygląd Audi Sport quattro concept. Elementy poszerzające błotniki wykonano z CRP. Klamki w drzwiach wysuwają się elektrycznie, gdy zbliżamy się do pojazdu. Logo Audi – cztery ringi - zdobią przód i tył auta oraz wloty powietrza za przednimi kołami i słupkami C. Koła osadzono na felgach z pięcioma podwójnymi ramionami.

Wnętrze: sport wyścigowy w eleganckim wydaniu. Kabina Audi Sport quattro concept to kontynuacja sportowej elegancji formy zewnętrznej. Jest utrzymana w ciemnoszarych odcieniach i charakteryzuje ją precyzyjny przebieg linii.

Wnętrze koncentruje się na kierowcy. Kierownica, elektroniczna tablica rozdzielcza i wyświetlacz head up umieszczono w jego bezpośrednim polu widzenia. Linia biegnąca poniżej przedniej szyby otacza zarówno miejsce kierowcy, jak i pasażera oraz integruje w sobie wiele funkcji ergonomicznych, takich jak np. wewnętrzne klamki drzwi.

W tym modelu znajdziemy typową dla Audi lekkość konstrukcji, zarówno w formie, jak i w zakresie wyboru materiałów. Smukła tablica rozdzielcza przy spojrzeniu z góry przypomina skrzydło szybowca. Karbonowe wykończenie tworzy strukturę nośną wnętrza, równocześnie służąc jako schowek w drzwiach. Takie właśnie elementy podkreślają lekką konstrukcję.

Pod zintegrowaną konsolą środkową przebiega układ przeniesienia napędu quattro. Siedzenia kubełkowe, typowe dla samochodów sportowych, przednie z mocno zarysowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami oraz tylne – przestronne, pomieszczą cztery osoby. Wsiadanie do tyłu jest możliwe dzięki składanym oparciom foteli przednich. Pozioma belka wzmacniająca za tylnymi siedzeniami zapewnia dodatkową sztywność.

Zarówno wybór materiałów, jak i jakość wykończenia świadczy o dużym zamiłowaniu do szczegółu. Sportowa, wielofunkcyjna kierownica to wizja tego, jak będą wyglądać przyszłe modele seryjne.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze