X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi S3 Cabriolet - dane techniczne

2014-02-19
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Szybki niczym błyskawica: układ przeniesienia napędu. W montowanej seryjnie, automatycznej przekładni S tronic, niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, wpływające na obniżenie obrotów, a co za tym idzie na niższe zużycie paliwa. Błyskawicznie zmieniająca przełożenia dwusprzęgłowa skrzynia biegów pracuje w dwóch trybach automatycznych D i S. Kierowca może również zmieniać biegi samodzielnie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub opcjonalnych manetek przy kierownicy.

Funkcja wolnego biegu skrzyni S tronic dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu. Wolny bieg uaktywnia się gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency, a kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Dzięki funkcji Launch Control, aktywnej podczas startu z pełnym przyspieszeniem, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem kół.

Jak każdy model S, Audi S3 Cabriolet wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. By zoptymalizować podziału obciążeń między osiami, jego wielopłytkowe sprzęgło umieszczono przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Podczas zwykłej jazdy, to hydrauliczne, sterowane elektronicznie sprzęgło, kieruje większość momentu obrotowego na koła przedniej osi. Jeśli koła przednie wpadają w poślizg, wtedy moment kierowany jest stopniowo na oś tylną.

quattro – trakcja i dynamika. Napęd quattro to cecha charakterystyczna modeli serii S. Oczywiste jest zatem, że także Audi S3 Cabriolet posiada stały napęd na cztery koła quattro, doskonałą podstawę do uzyskania optymalnej trakcji i dynamiki jazdy w każdych warunkach drogowych. Tylko Audi oferuje w klasie samochodów kompaktowych kabriolet wyposażony w stały napęd na cztery koła quattro.

Jego charakterystyczne właściwości pozwalają na przyspieszanie bez poślizgu kół i zapewniają dynamikę, bezpieczeństwo oraz stabilną jazdę po prostej. Wysokiej mocy kompaktowy kabriolet, niezależnie od wybranego trybu, zachowuje się jak samochód sportowy, także w trudnych, np. zimowych warunkach pogodowych. Wyjeżdżając ze śliskiego, zaśnieżonego zakrętu, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię, podczas gdy konkurenci z napędem na dwa koła muszą z trudem walczyć o przyczepność.

Sercem napędu quattro w modelach Audi z poprzecznie montowanym silnikiem jest nowo zaprojektowane, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe z elektroniczną blokadą. Kompaktowe i wytrzymałe sprzęgło umieszczono na końcu wału, przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Dzięki takiej pozycji, mimo swojego stosunkowo niskiego ciężaru, przyczynia się do zrównoważonego podziału obciążeń między osiami. W jego wnętrzu znajduje się zespół płytek zanurzony w oleju. Metalowe pierścienie cierne ułożone są parami, jeden za drugim. Jeden pierścień z pary jest trwale zazębiony z obudową, która obraca się wraz z wałem. Każdy drugi pierścień połączono wałkiem zdawczym z mechanizmem różnicowym tylnej osi.

W normalnych warunkach, sprzęgło w dużej mierze kieruje siły napędowe z silnika na koła przedniej osi. Przy zmniejszonej trakcji, przez stopniowe ściśnięcie zespołów płytek, płynnie przekierowuje moment obrotowy na tylną oś.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze