X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS 7 Sportback - dane techniczne, wyposażenie

2013-07-08
Strona główna -> Audi -> A7

Osiągi Audi RS 7 Sportback mówią same za siebie: Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet „dynamic” przesuwa ograniczenie do wartości 280 km/h, a pakiet „dynamic plus” – nawet do 305 km/h.

Nowy, topowy model serii A7 zużywa w cyklu NEDC średnio 9,8 litra paliwa na 100 km. Wśród wielu rozwiązań technicznych zapewniających wysoką efektywność Audi RS 7 Sportback, szczególną rolę odgrywa system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów, system odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta. System COD redukuje zużycie paliwa w cyklu NEDC o ok. 10 procent.

Montowaną seryjnie ośmiostopniową skrzynię tiptronic, dostosowano specjalnie do sportowego charakteru Audi RS 7 Sportback. Kierowca może wybrać między trybem jazdy sportowej „S”, a trybem jazdy komfortowej „D”, ale może również przełączać biegi manualnie. W trybie manualnym, sygnał optyczny wyświetlany na monitorze systemu informacji kierowcy (FIS) informuje o osiągnięciu granicznej liczby obrotów i konieczności przełączenia biegu. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy dysponuje długim przełożeniem, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Stały napęd na cztery koła sprawia, że to pięciodrzwiowe coupé charakteryzuje się wyjątkową trakcją i zapewnia doskonałe bezpieczeństwo jazdy. Centralnym elementem układu napędowego jest zaprojektowany na nowo międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Mechanizm rozdziela moment obrotowy elastycznie, zależnie od potrzeb. Podczas normalnej jazdy, do 60 procent momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40 procent na oś przednią. Selektywny rozkład napędu między kołami optymalizuje pracę mechanizmu różnicowego w obszarach granicznych. Na życzenie, Audi przy tylnej osi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami.

Podwozie: zawieszenie pneumatyczne RS-adaptive air suspension. RS 7 Sportback to jeden z pierwszych modeli Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, charakteryzujące się specjalnymi właściwościami. Dynamiczna regulacja zawieszenia pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm. Zintegrowany z zawieszeniem system kontroli siły amortyzacji dostosowuje się do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu wybranego przez kierowcę w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten pozwala osobie prowadzącej auto na zdefiniowanie sposobu pracy ważnych elementów samochodu, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, funkcjonowania przekładni tiptronic oraz opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic i individual.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze