X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection

2014-02-05
Strona główna -> Audi -> 80 -> B4 (1991-1995)

Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Hołd dla nowoczesnej klasyki - Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Przed 20 laty zadebiutowało Audi Avant RS2, pierwszy model ze sportowej rodziny RS. Teraz Audi wprowadza na rynek specjalną serię aktualnie sprzedawanego samochodu. Audi RS 4 Avant Nogaro selection będzie dostępne już wiosną. Premiera polakierowanego w kolorze niebieskim Nogaro i posiadającego ekskluzywne wyposażenie auta, odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Wyjątkowy, niebieski lakier Nogaro z efektem perłowym jest najbardziej widocznym znakiem rozpoznawczym jubileuszowej serii. Równocześnie nawiązuje do kolorystyki modelu RS2. Obramowanie i kratownica osłony chłodnicy Singleframe oraz listwy wokół okien polakierowano na czarno w wysokim połysku, relingi na dachu również mają kolor czarny, ale w odcieniu matowym. Dwie owalne osłony końcówek rur wydechowych, również w czerni o wysokim połysku, to charakterystyczne ujście sportowego układu wydechowego RS.

Moc 331 kW (450 KM): wysokoobrotowy silnik V8. Pod maską Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje wysokoobrotowy silnik wolnossący V8, o pojemności 4 163 cm3. Jednostka 4.2 FSI generuje 331 kW mocy (450 KM) przy 8250 obr./min. Wyposażony w nią jubileuszowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 280 km/h. Zużywa średnio 10,7 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 249 g dwutlenku węgla na kilometr.

Efektywne zużycie benzyny to także zasługa wyjątkowej sprawności i długiego przełożenia ostatniego biegu montowanej seryjnie siedmiostopniowej przekładni S tronic. Kierowca może pozwolić błyskawicznie reagującej dwusprzęgłowej skrzyni biegów pracować w trybie automatycznym lub zmieniać biegi samodzielnie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy.

Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym. Podczas normalnego trybu jazdy, ten kompaktowy i lekki dyferencjał rozdziela momenty pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. W razie potrzeby może temu podziałowi nadać szerszy zakres: do 70 procent sił może zostać przekierowane na przód, a maksymalnie do 85 procent na tył pojazdu. Międzyosiowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym współpracuje z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, który dzięki inicjowaniu lekkiego, pulsacyjnego hamowania w granicznych zakresach zakrętu powoduje, że pojazd jest jeszcze bardziej dynamiczny. Jako opcjonalny dodatek, Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siły napędowe, oddziałując niezależnie na prawe i lewe tylne koło.

W seryjnym wyposażeniu Audi RS 4 Avant Nogaro selection znajdziemy także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pozwalający kierowcy na określenie charakterystyki pracy elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, siedmiostopniowej skrzyni biegów S tronic, pedału gazu i sportowego układu wydechowego. Wszystkie te podzespoły mogą działać w jednym z trzech trybów: comfort, auto i dynamic. W samochodzie wyposażonym w nawigację MMI, kierowca ma do wyboru także czwarty tryb – individual, oferujący możliwość konfiguracji indywidualnego profilu ustawień.

« < 1 2 3 > »

Komentarze