X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi R8: model z najlepszymi perspektywami

2012-07-23
Strona główna -> Audi -> R8

Audi R8: model z najlepszymi perspektywami

W zakładach Audi Neckarsulm wyprodukowano 20-tysięczny egzemplarz super sportowego samochodu.

Zwieńczeniem sześciu lat precyzyjnej pracy jest wspaniała uroczystość. Z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Neckarsulm, zjechał 20-tysięczny egzemplarz Audi R8. To Audi R8 GT Spyder o mocy 560 KM, w kolorze Sphärenblau. Ten topowy model z rodziny R8, stanie się własnością jednego z klientów w Niemczech. Kolejną gwiazdą tej serii z pewnością będzie Audi R8 e-tron. Pierwsze Audi napędzane wyłącznie za pomocą energii elektrycznej, oznacza dla zakładów w Neckarsulm początek nowej ery. Audi R8 e-tron jest symbolem innowacji i lekkości konstrukcji, jest więc wynikiem wprowadzenia w życie kluczowych kompetencji jakimi dysponują zakłady w Neckarsulm.

W roku 2006, dzięki modelowi R8, Audi zyskało dostęp do najbardziej prestiżowego segmentu rynku motoryzacyjnego i natychmiast objęło pozycję lidera. Atuty tego sportowego Audi to przede wszystkim dynamika i fascynująca stylistyka. W przypadku Audi R8 mamy do wyboru dwa silniki: V8 i V10 oraz dwa rodzaje nadwozia – Coupé oraz Spyder. Wersja GT oraz model z serii jubileuszowej - Audi R8 GT Spyder, to aktualne topowe modele z rodziny R8. Należą do limitowanej serii 333 egzemplarzy wyprodukowanych w zakładach Audi Neckarsulm. Cała seria została już wyprzedana.

Po wyprodukowaniu 20-tysięcznego modelu R8, producent myśli już o przyszłości. Pierwszy, napędzany wyłącznie elektrycznie model Audi będzie również pochodził z Neckarsulm. Specjalnie wyszkoleni pracownicy będą wytwarzać R8 e-tron w zajmującym się produkcją krótkich serii zakładzie Audi w Heilbronn-Biberach. To właśnie za kierownicą Audi R8 e-tron, Markus Winkelhock osiągnął na Północnej Pętli toru Nürburgring czas 8:09,099 min., ustanawiając tym samym rekord świata dla seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Prowadzone przez niego auto pod względem wszystkich detali układu napędowego odpowiada modelowi produkowanemu seryjnie, który pod koniec 2012 roku znajdzie się na rynku.

 

źródło: Audi

Komentarze