X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi R8 e-tron ustanawia rekord świata

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-07-04
Strona główna -> Audi -> R8

Audi R8 e-tron ustanawia rekord świata

W 8:09,099 minuty wokół toru Nürburgring.

Przyszłość mobilności elektrycznej w Audi rysuje się bardzo dynamicznie. Audi R8 e-tron osiągnęło na Północnej Pętli toru Nürburgring, będącej najtrudniejszym odcinkiem testowym świata, najlepszy czas w historii seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Kierowca wyścigowy Markus Winkelhock, prowadzący sportowe Audi o dużej mocy, napędzane wyłącznie elektrycznie, pokonał tą trudną pętlę o długości 20,8 km w czasie 8:09,099 min. Dzięki temu osiągnięciu i dzięki zwycięstwom w dwudziestoczterogodzinnych wyścigach na torach Le Mans i Nürburgring, Audi osiągnęło kolejny kamień milowy w swojej historii.

„Audi R8 e-tron w pięknym stylu udowodniło swój potencjał na najtrudniejszym torze wyścigowym świata“ – powiedział Michael Dick, członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG. Michael Dick, który sam odbył krótką jazdę za sterami Audi R8 e-tron, dodał jeszcze: „Jazda uwieńczona rekordem potwierdziła, że jesteśmy na właściwej drodze. Mobilność elektryczna w żadnym przypadku nie oznacza dla nas konieczności wyrzeczeń i poświęceń, wręcz przeciwnie – oznacza emocje, sportową rywalizację i radość z jazdy.“

Jak imponujący jest czas przejazdu: 8:09,099 min., pokazuje porównanie z najlepszym jak dotąd czasem toru, osiągniętym przez pojazd napędzany silnikiem spalinowym.
Wynosi on 7:11,57 min., a jego zdobywcą jest Gumpert Apollo Sport, napędzane benzynowym silnikiem Audi V8 o mocy 515 kW (700 KM).

Napęd Audi R8 e-tron, za kierownicą którego Markus Winkelhock ustanowił rekord na Pętli Północnej, w każdym detalu odpowiada napędowi w modelu seryjnym, który pod koniec roku pojawi się na rynku. Jego oba silniki elektryczne generują łącznie moc 280 kW i moment obrotowy 820 Nm. Ponad 4900 Nm. jest przenoszone na tylne koła podczas ruszania tego samochodu z miejsca.

Od 0 do 100 km/h Audi R8 e-tron przyspiesza w ciągu 4,6 sek. Najwyższa prędkość auta jest zwykle ograniczona do 200 km/h. Podczas bicia rekordu podwyższono ją do 250 km/h.

Litowo-jonowy akumulator Audi R8 e-tron magazynuje 49 KWh energii elektrycznej, co wystarcza na ok. 215 km jazdy. Kształt akumulatora, w formie litery T, pozwala na zamontowanie go w tunelu środkowym, pomiędzy przedziałem pasażerskim, a tylną osią. Podczas hamowania, akumulator jest ładowany metodą rekuperacji. Ultralekką karoserię Audi R8 e-tron zbudowano głównie z aluminium i z CFRP, co sprawia, że to sportowe auto o wysokiej mocy, mimo stosunkowo dużego akumulatora, waży jedynie 1 780 kg.

By zaakcentować znaczenie modelu R8 e-tron dla przyszłej produkcji oraz podkreślić wydajność zastosowanej w nim technologii napędu, obok „wykręcenia” najlepszego czasu jednokrotnego okrążenia Pętli Północnej, Audi ustanowiło również inny rekord. Zaraz po zwycięskim przejeździe, Markus Winkelhock za kierownicą innego Audi R8 e-tron, którego prędkość maksymalną ograniczono do 200 km/h, zrobił dwie szybkie rundy. Ich czasy wyniosły kolejno 8:30,873 i 8:26,096 min, czyli wyraźnie poniżej progu dziewięciu minut.

« < 1 2 > »

Komentarze