X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 C6 dane techniczne

2004-05-26
Strona główna -> Audi -> A6 -> C6 (2004-2010)

Dzięki czujnikom w drzwiach i tylnych słupkach boczne poduszki powietrzne i kurtyna otwierają się w ciągu ułamków sekundy po zderzeniu. Nowe Audi A6 jest również doskonale zabezpieczone przed skutkami uderzenia w tył. Już dzisiaj spełnia ono wymagania standardów mających obowiązywać w przyszłości, to znaczy wytrzymuje uderzenie odkształcalnej przeszkody z prędkością do 80 km/h i powierzchnią zderzenia co najmniej 70%. Podczas takiego testu kabina pasażerska i zbiornik paliwa nie ulegają deformacji. W tylnej części pojazdu znajdują się belki powodujące odpowiednie odkształcenie karoserii i przejmujące energię uderzenia.

Aktywne zagłówki w przednich fotelach chronią pasażerów przed skutkami uderzenia w tył pojazdu. Wyzwolone mechanicznie, pochylają się do przodu i w ten sposób odpowiednio wcześnie redukują przyspieszenie odchylającej się do tyłu głowy.

Aerodynamika i aeroakustyka
. Większy komfort przestrzenny, szerszy rozstaw kół: nowe Audi A6 jest wyraźnie większe od swojego poprzednika. A to oznacza także większą powierzchnię czołową, a tym samym kolejne zadanie dla specjalistów od aerodynamiki: tak ukształtować bryłę pojazdu, aby skompensować przyrost powierzchni czołowej. Zadanie, które wypełnili doskonale, czego dowodzi wartość współczynnika Cw 0,28 dla nowego Audi A6 z silnikiem 2.4.

W stosunku do równie doskonałego pod względem aerodynamicznym poprzednika iloczyn wartości Cw i powierzchni czołowej w nowym A6 poprawił się od dziewięciu do trzynastu procent, w zależności od silnika. Jest to wartość, która plasuje limuzynę z czterema pierścieniami na pierwszym miejscu wśród konkurentów. Czynnikiem odgrywającym ważną rolę dla właściwości aerodynamicznych jest w pełni osłonięty spód pojazdu. W przedniej części samochodu osłony komory silnika i przekładni zapewniają bezwirowy przepływ powietrza do środkowej części podłogi. Spojlery przy kołach redukują straty przepływu powietrza w obrębie przednich kół. Elementy osłonowe o dużej powierzchni optymalizują przepływ powietrza wzdłuż tunelu skrzyni biegów, aż do kół osi tylnej.

Rozwiązania te poprawiły wartość Cw o 0,031. Oznacza to, że dzięki aerodynamicznej podłodze, Audi A6 podczas jazdy na autostradzie z prędkością 180 km/h zużywa o sześć procent mniej paliwa niż porównywalny samochód bez odpowiednio zmodyfikowanego spodu.

Spokój podczas huraganu. Szczególnie przy dużych prędkościach wiatr staje się dominującym elementem w polifonii odgłosów jazdy. Nic dziwnego, gdyż już przy prędkości nieznacznie niższej od prędkości jazdy na autostradzie powietrze opływa samochód z siłą 12 stopni w skali Beauforta, a więc z siłą huraganu. Dla szybkich, komfortowych samochodów staje się to podwójnym problemem: z jednej strony wysoki komfort akustyczny ma wielki wpływ na samopoczucie pasażerów, z drugiej strony właśnie takie samochody częściej niż inne poruszają się z dużymi prędkościami.

W związku z tym, szczególnie w sportowych limuzynach, do jakich należy nowe Audi A6, konieczne jest skuteczne wytłumienie częstotliwości z zakresu od 1.000 do 8.000 Herców, ponieważ odgłosy o tych częstotliwościach odbierane są przez ludzkie ucho jako wyjątkowo uciążliwe. Z tego powodu wszystkie drzwi mają potrójny system uszczelnień, eliminujący wszelkie otwory, którymi może przedostawać się hałas. Udoskonalona została także wycieraczka - dzięki specjalnemu układowi sterowania wyłączona wycieraczka chowa się w odpowiednio przygotowanej wnęce, tak aby nie była źródłem żadnych niepożądanych odgłosów. Zatroszczono się również o korzystny przepływ powietrza wokół ramienia pracującej wycieraczki.

Jednostki napędowe
. Nowe Audi A6 dysponuje na początek pięcioma montowanymi wzdłużnie jednostkami napędowymi – trzema silnikami benzynowymi i dwoma silnikami TDI.
Wszystkie oferują znakomite w swej klasie wartości mocy i momentu obrotowego:
- nowy: 4.2 V8 posiada 246 kW (335 KM) i 420 Nm
- nowy: 3.2 V6 FSI posiada 188 kW (255 KM) i 330 Nm
- nowy: 2.4 V6 posiada 130 kW (177 KM) i 230 Nm
- nowy: 3.0 TDI V6 posiada 165 kW (225 KM) i 450 Nm
- nowy: 2.0 TDI z 103 kW (140 KM) i 320 Nm (od połowy 2004).

Wszystkie silniki zastosowano w tym modelu po raz pierwszy i wszystkie spełniają normę emisji spalin EU4. Sześcio – i ośmiocylindrowe agregaty pochodzą z nowej rodziny silników
Audi w układzie cylindrów V. Wyróżniają je następujące cechy konstrukcyjne: rozchylenie cylindrów 90 stopni, odstęp między cylindrami 90 mm, zwarta budowa, bezobsługowy napęd wałków rozrządu za pomocą łańcucha oraz napęd zaworów za pośrednictwem dźwigienek rolkowych zmniejszających tarcie.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze