X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 C6 dane techniczne

2004-05-26
Strona główna -> Audi -> A6 -> C6 (2004-2010)

Nowa twarz w business class. Mocno uwypuklona środkowa część pokrywy silnika zdradza siłę jednostek napędowych Audi A6.

Z przodu, trapez osłony chłodnicy z pojedynczą ramą „singleframe” świadczy o przynależności A6 do najnowszej generacji. Nowe „oblicze” stanowi logiczną ewolucję wizerunku Audi - już w poprzednim modelu każdy z segmentów osłony chłodnicy otoczony był chromowaną listwą, co zapowiadało pojawienie się jednoczęściowej ramy „singleframe”. Za przezroczystą pokrywą reflektorów widać najnowsze rozwiązanie techniczne. Na życzenie nowe A6, jako pierwsze Audi, dysponuje dynamicznym systemem oświetlenia zakrętów „adaptive light” z silnymi żarówkami Xenon-Plus oraz światłami do jazdy dziennej. Z tyłu uwagę zwraca szeroki rozstaw kół leżących w jednej płaszczyźnie z bocznymi ścianami nadwozia. Zderzak został jakby „wtopiony” w bryłę nadwozia. Widoczne końcówki rur wydechowych wyraźnie sygnalizują możliwości tego samochodu.

Cechą charakterystyczną tyłu samochodu są płaskie, głęboko sięgające ku środkowi pojazdu światła. Chromowana listwa optycznie dzieli w poziomie klapę bagażnika tworząc wyraźne połączenie między światłami. Od góry klapa bagażnika zakończona jest dynamiczną krawędzią, która przy dużych prędkościach zapewnia dodatkowy docisk tyłu, a tym samym lepszą przyczepność pojazdu. Nadwozie nowego Audi A6 może być pokryte jednym z piętnastu różnych kolorów lakieru – od białego Arktis do czarnego Brillant. Cztery kolory pojawiły się po raz pierwszy w ofercie – metaliczne: niebieski Aero i beżowy Dakar oraz perłowe: czerwony Canyon i niebieski Stratos. We wszystkich Audi A6 progi i zderzaki są lakierowane w kolorze nadwozia.

Wnętrze. Także we wnętrzu widać już na pierwszy rzut oka, że nastąpiła zmiana generacji. Wysoka i szeroka konsola środkowa z łatwo dostępnymi elementami obsługowymi podkreśla sportową, ukierunkowaną na wygodę kierowcy architekturę. Sportowy charakter i ergonomiczna perfekcja to cechy charakterystyczne kokpitu. Wspólna osłona łączy w jedną całość centralny zespół instrumentów z lekko odchyloną w stronę kierowcy górną częścią środkowej konsoli. W nowych, przypominających krople obramowaniach znalazły się: obrotomierz, prędkościomierz, a także wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa.

W A6 debiutuje nowa generacja kierownic Audi. Jej wyraźnym znakiem rozpoznawczym jest optyczne nawiązanie do trapezu osłony chłodnicy. Na pokrywie poduszki powietrznej centralnie umieszczono cztery pierścienie. Projekt konsoli środkowej został wyraźnie zainspirowany wnętrzem nowego A8. Podobnie jak w tej sportowej luksusowej limuzynie, inżynierowie zdecydowali się na zastosowanie elektromechanicznego hamulca postojowego, co dla stylistów oznacza większą przestrzeń do wykorzystania. Rezygnacja z dźwigni hamulca ręcznego umożliwiła w nowym A6 funkcjonalne i ergonomiczne ukształtowanie konsoli i podłokietnika.

Za dźwignią zmiany biegów znajduje się terminal obsługi systemu MMI. Jego ekran umieszczony jest w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy, pod górną osłoną deski rozdzielczej. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi nowego Audi A6 o 83 mm do 2 843 mm odczuwalnie wzrosła przestronność wnętrza. Oznacza to większy komfort i bezpieczeństwo dla nóg pasażerów podróżujących z przodu oraz więcej przestrzeni na wysokości kolan pasażerów siedzących z tyłu. Szerokość na wysokości ramion z przodu zwiększyła się o 23 milimetry, z tyłu o 6 milimetrów.

Odległość między środkami siedzeń, a więc ważny wymiar określający swobodę boczną pasażerów, zwiększyła się z przodu o czterdzieści milimetrów zaś z tyłu o dwadzieścia milimetrów. Przestrzeń na wysokości kolan jest z tyłu większa o dziesięć milimetrów. Montowane seryjnie fotele oferują pasażerom wysoki komfort podczas długich podróży oraz doskonałe trzymanie boczne przy sportowej jeździe. Jako alternatywa dostępne są sportowe fotele z jeszcze mocniej wyprofilowanym podparciem bocznym.

W zależności od wybranych foteli, tapicerka wnętrza może być wykonana z jednego z trzech materiałów lub – po raz pierwszy w Audi A6 – ze skóry naturalnej bądź skóry Valcona lub Volterra, i to w sześciu różnych odcieniach. W ofercie jest również kombinacja materiału Alcantara i skóry dla foteli sportowych. Elementy dekoracyjne z aluminium lub opcjonalnie z drewna orzechowego oraz brzozowego pozwalają uczynić z Audi A6 unikalny, jedyny w swoim rodzaju samochodu. Zarówno modele z napędem na przednią oś, jak i modele quattro mają bagażnik o pojemności 546 litrów. Zbiornik paliwa w wersjach z napędem na przednie koła ma pojemności 70 litrów, w modelach quattro – 80 litrów.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze