X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 C6 dane techniczne

2004-05-26
Strona główna -> Audi -> A6 -> C6 (2004-2010)

Elektromechaniczny hamulec postojowy. Po swoim udanym debiucie w Audi A8, teraz także w nowym A6 stosowany jest elektromechaniczny hamulec postojowy, który obok zadań konwencjonalnego hamulca ręcznego spełnia również dodatkowe funkcje. Obsługiwany za pomocą przycisku w konsoli środkowej, system samoczynnie ustala niezbędną siłę zacisku hamulca postojowego. Schemat obsługowy został przy tym świadomie upodobniony do znanego większości kierowcom sposobu obsługi konwencjonalnych systemów: krótkie pociągnięcie przycisku powoduje zahamowanie; jeżeli natomiast kierowca naciśnie przycisk w dół – przy jednocześnie naciśniętym pedale hamulca – to układ elektromechanicznego hamulca postojowego przestaje hamować. Status hamulca postojowego sygnalizują lampki kontrolne w przycisku hamulca i w zestawie wskaźników. System opracowano do pracy na wzniesieniach do 30% . Po przekroczeniu tej wartości kierowca jest ostrzegany tekstem „samochód stoi zbyt stromo”.

Pełniąc funkcję „asystenta przy ruszaniu” elektromechaniczny hamulec postojowy ułatwia ruszanie z miejsca na wzniesieniach, bez zmuszania kierowcy do ręcznego naciskania dźwigni hamulca: moment i szybkość zwalniania hamulca postojowego system ustala na podstawie takich danych jak włączony bieg, położenie pedału gazu, obroty silnika i kąt pochylenia samochodu. W samochodach z manualną skrzynią biegów system dodatkowo uwzględnia także pozycję pedału sprzęgła. Gdy tylko samochód otrzyma moment obrotowy wystarczający do ruszenia, elektronika sterująca automatycznie zwalnia hamulec postojowy.

Elektromechaniczny hamulec postojowy spełnia oczywiście także wymaganą przepisami funkcję hamulca awaryjnego: powyżej 8 km/h kierowca jest w stanie zatrzymać samochód - na przykład w przypadku uszkodzenia zasadniczego systemu hamulcowego - przez zwykłe pociągnięcie przycisku. Wartość opóźnienia równa 8 m/s2 - co jest zdecydowanie większą wartością niż w przypadku konwencjonalnego hamulca ręcznego - osiągana jest w czasie zaledwie jednej sekundy.

Światła skrętu i światła do jazdy dziennej. Dwie nowości na raz oferuje Audi pod przezroczystą osłoną przednich reflektorów: dynamiczne światła skrętu adaptive light i światła do jazdy dziennej wykorzystujące technologię Xenon plus. Połączenie tych dwóch systemów stanowi absolutną nowość światową i wyjątkową ofertę wśród konkurencji. Tuby świateł drogowych i świateł mijania dzięki antracytowej barwie przysłon wydają się być niemal swobodnie zawieszone w przestrzeni i nadają wyglądowi części przedniej swoisty, wysoce technologiczny akcent.

Nowe A6 może być wyposażone w jedną z trzech wersji reflektorów: w standardowe światła halogenowe wykonane w technologii pól swobodnych, światła Xenon plus lub system Xenon plus z dynamicznymi światłami skrętu adaptive light. W tej ostatniej wersji elipsoidalny moduł świateł drogowych i mijania skręcany jest podczas jazdy odpowiednio do przebiegu drogi i zakrętu.
Dzięki temu kierowanie samochodem staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Urządzenie sterujące systemem wylicza na podstawie wielu parametrów: prędkości jazdy, kąta skrętu kierownicy i przyspieszenia kątowego wymaganą zmianę pozycji reflektora i przesyła niezbędny sygnał do elementu wykonawczego.

Więcej bezpieczeństwa dzięki światłom do jazdy dziennej
. Dotychczas korzystanie ze świateł do jazdy dziennej związane było ze zwiększonym poborem mocy. Samochód zużywał dodatkowo 0,2 l paliwa na 100 km. Stanowiło to przeszkodę w szerokim wprowadzeniu tej techniki w Europie. Ponieważ w reflektorach Xenon plus światła mijania i drogowe zintegrowane zostały w tym samym - zewnętrznym - reflektorze, reflektor wewnętrzny wykorzystano do zamontowania świateł do jazdy dziennej. Żarówka o zmiennej jasności świecenia służy jako źródło światła, w czasie gdy wszystkie inne światła są wyłączone. Zużycie energii jest tak niewielkie, że nie daje się zmierzyć.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze