Audi A6 C6
Audi definiuje na nowo standard obowiązujący w samochodach klasy wyższej.
A6 najnowszej generacji jest limuzyną, która dzięki swojej dynamice i rozwiązaniom technicznym, komfortowi i bogactwu wyposażenia bez wątpienia jest predestynowana do zajęcia czołowego miejsca wśród konkurentów.
Silne benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe o mocy do 246 kW (335 KM), najnowsze rozwiązania skrzyń biegów oraz napęd na przednią oś lub stały napęd na wszystkie koła - quattro stanowią podstawę niepowtarzalności nowej, sportowej limuzyny A6. Moc silników, dzięki nowoczesnemu podwoziu i wyjątkowo sztywnej karoserii, pozwala w pełni cieszyć się dynamiczną jazdą. Nowe Audi A6 podąża w kierunku wytyczonym przez inny model tej marki – Audi A8, który zdaniem prasy i kierowców jest bez wątpienia najbardziej sportowym samochodem w swojej klasie.
Wygląd zewnętrzny. Już na pierwszy rzut oka widać wyraźnie, że Audi A6 jest całkowicie nowym, znacznie większym od swojego poprzednika samochodem, którego kształt i wymiary wskazują na przynależność do klasy wyższej. Długość 4,92 m, o 12 centymetrów więcej niż w poprzedniej generacji, szerokość 1,86 m, plus 4,5 centymetra - obie te wartości znacznie przewyższają konkurencyjne modele.
Przy prawie niezmienionej wysokości 1,46 m A6 ma teraz bardziej sportową, atletyczną, jakby gotową do skoku sylwetkę. Przestronniejsze wnętrze udało się zaprojektować dzięki większemu o 8,3 cm rozstawowi osi (2,84 m). Natomiast zwiększony rozstaw kół pozwolił przede wszystkim polepszyć dynamikę jazdy (1612 mm z przodu i 1618 mm z tyłu).
Sportowa sylwetka. W aktualnym modelu A6 widać nowy kierunek rozwoju stylistyki marki Audi. W klasycznych już proporcjach sportowej limuzyny Audi, z płaskim pasem okien i linią dachu wyraźnie nawiązującą do sylwetki coupe, widać nowe napięcie. Bryła pojazdu wyznaczona jest przez trzy linie prowadzone tak, że samochód wydaje się być pochylony ku przodowi, a przez to bardziej dynamiczny.
Boczna linia środkowa przybrała postać delikatnie wygiętego w górę łuku i biegnie od przedniego błotnika do tylnych świateł. Odwrócony łuk linii „dynamic” wychodzi z dolnej części przedniego zderzaka i przebiega dołem wzdłuż nadwozia, powyżej krawędzi progów, aż do tyłu samochodu. Wytłoczenie „V” rozpoczyna się również przy przednim zderzaku, przechodzi przez pokrywę silnika i jako linia dachu kończy się na podniesionej do góry krawędzi bagażnika. Nowością jest podkreślony, lecz nadal nie agresywny dialog wklęsłych i wypukłych łuków oraz płaszczyzn. Dzięki nim powstaje interesujący obraz światła i cienia sprawiający, że samochód wygląda ciekawie z każdej perspektywy.
We wszystkich Audi A6 montowane są seryjnie 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (A6 4.2 quattro: 17-calowe), stanowiące kolejny sportowy akcent w stylistyce tego auta. Na życzenie dostępna jest bogata oferta innych typów obręczy, także 18-calowych, dla tych, którzy chcą podkreślić indywidualny charakter swojego samochodu.