X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A3 Limousine, sedan

2013-03-27
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Silnik 2.0 TDI generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w niego Audi A3 Limousine przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Zużywa średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km, a współczynnik emisji dwutlenku węgla przy takim spalaniu to 108 g na km.

Jednostka napędowa 1.4 TFSI wytwarza 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. 1.4 TFSI na 100 km zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa i emituje 109 g CO2 na km. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 213 km/h.

Moc 132 kW (180 KM) i moment obrotowy 250 Nm, to najważniejsze dane silnika 1.8 TFSI. Zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, w tym podwójny system wtrysku; do komór spalania i do kolektora dolotowego. Wyposażony w taką jednostkę pojazd, standardowy sprint od zera do 100 km wykonuje w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. To prawdziwie sportowe osiągi. Audi A3 Limousine z silnikiem 1.8 TFSI średnio zużywa jedynie 5,7 l paliwa na 100 km, co przekłada się na emisję 135 g dwutlenku węgla na kilometr.

W zależności od rodzaju silnika, Audi A3 Limousine jest wyposażone w manualną skrzynię z sześcioma biegami lub w przekładnię automatyczną S tronic. Dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. Obsługiwać ją można za pomocą dźwigni zmiany biegów lub na życzenie, za pomocą manetek przy kierownicy. Tryb pracy przekładni oznaczony symbolem D zorientowano na maksymalną efektywność, a tryb S, czyli sportowy - na nieco wyższą liczbę obrotów. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, w trybie efficiency, S tronic oferuje funkcję wolnego biegu, który przyczynia się do redukcji zużycia paliwa.

Podwozie. Dobra pozycja wyjściowa jaką Audi A3 Limousine zdobyło w swoim segmencie, wynika w dużej mierze z zalet podwozia tego modelu. Jego zasadniczą przewagą jest doskonale dopasowany podział obciążeń między osiami (zależnie od silnika, w stosunku od 60 procent z przodu do 40 procent z tyłu). Wszystkie silniki są zamontowane w pochyleniu o dwanaście stopni do tyłu większym niż w innych modelach Audi. Przednie zawieszenie przesunięto ku frontowi pojazdu.

Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję McPhersona z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i aluminiowymi zwrotnicami. Przymocowano ją do aluminiowej ramy pomocniczej. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy działa bardzo precyzyjnie i efektywnie. Współpracuje z różnymi systemami wsparcia kierowcy. W przypadku zawieszenia czterowahaczowego tylnej osi, oddzielnie zamontowano sprężyny i amortyzatory, a w samej osi zastosowano jeden stalowy wspornik. Podwozie sportowe, dostępne dla linii Ambition, powoduje, że karoseria Audi A3 Limousine jest zawieszona do 25 mm niżej niż w innych wersjach.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze