X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A1 e-tron, dane techniczne, zdjęcia

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2010-03-02
Strona główna -> Audi -> A1

Audi A1 e-tron

Bez emisji szkodliwych substancji w mieście

Audi systematycznie rozbudowuje swoją nową rodzinę modeli z oznaczeniem e-tron: A1 e-tron, które zostało zaprezentowane na Genewskim Salonie Samochodowym, to innowacyjny Mega City Vehicle (MCV). Podobnie jak jego sportowi bracia, ma napęd elektryczny. W ruchu miejskim może przejechać ponad 50 kilometrów. Dzięki maksymalnej mocy 75 kW (102 KM) jazda A1 e-tron sprawia prawdziwą przyjemność. Gdy energia akumulatora wyczerpie się, kompaktowy silnik spalinowy doładuje go.

Mocny silnik elektryczny, montowany poprzecznie w przedniej części nadwozia, z dużą siłą napędza A1 e-tron. Przyspieszanie od zera do 100 km/h trwa 10,2 sekundy, prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h. Przez pierwsze 50 kilometrów, na przykład w ruchu miejskim, kompaktowy MCV nie emituje żadnych szkodliwych substancji. Audi wykorzystało w tym modelu litowo-jonowy akumulator, umieszczony przed tylną osią.

W wyjątkowych przypadkach mały, jednotłokowy silnik Wankla zwiększa zasięg tego prawie już gotowego do produkcji seryjnej samochodu koncepcyjnego. Ten tak zwany Range Extender napędza generator o mocy 15 kW. Kiedy doładuje on akumulator, zasięg A1 e-tron zwiększy się o dodatkowe 200 kilometrów. Według projektu normy określającej zużycie paliwa przez samochody z Range Extender spalanie wynosi 1,9 l/100 km, a emisja CO2 - tylko 45 g/km.

A1 e-tron dzięki swojemu dorosłemu, sportowo - komfortowemu charakterowi jeździ jak samochód wyższej klasy. Model studyjny porusza się na kołach ze stopu metali lekkich w rozmiarze 18 cali. Wiele dopracowanych detali we wnętrzu potwierdza realizację filozofii Audi. Elektryczna jazda w żadnym przypadku nie oznacza rezygnacji ze sportowego charakteru czy komfortu, wręcz przeciwnie: to nowy rodzaj przyjemności jazdy.

 

źródło: Audi

Komentarze