X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Astra OPC w Polsce, ceny, dane techniczne

2012-07-21
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

Astra OPC w Polsce

Najmocniejsza Astra w historii dostępna od 127 950 złotych.

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie miała miejsce światowa premiera wysoce wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i o pojemności 2,0l, dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, przyspieszenie od zera do 100km/h w zaledwie 6,0 sekund i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Astra po raz pierwszy osiąga taką prędkość. Ceny Astry OPC zaczynają się od 127 950 złotych.

Jedną z głównych zalet Astry OPC jest wysoce wydajne zawieszenie z kolumnami High Performance Struts (HiPerStruts), które sprawia, że samochód zapewnia bezkompromisową moc. W połączeniu z układem podwozia FlexRide, charakteryzującym się trybem jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia ponadprzeciętne możliwości jazdy. Tryb standardowy gwarantuje wysoki komfort jazdy, a specjalny tryb sportowy – znacznie większą zrywność. Ustawiając tryb OPC kierowca przenosi się w trzeci wymiar: reakcja kierownicy i pedału gazu jest natychmiastowa, a podwozie umożliwia dynamiczną jazdę.

Na tym nie koniec. Model OPC zrobił dodatkowy krok naprzód. Został wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej, który daje modelowi OPC jeszcze większą stabilność, lepsze panowanie nad pojazdem i trakcję, innymi słowy, samochód ma lepszą przyczepność podczas jazdy na ostrych zakrętach z dużą prędkością, nawet w warunkach mokrej nawierzchni.

Astra OPC jest także wyposażona w nowe, wyczynowe fotele typu kubełkowego z zaawansowaną technologią. Oba przednie fotele zwiększają sportowe i dynamiczne wrażenia jazdy dzięki zastosowaniu lekkiego materiału, obniżonego siedziska i udoskonalonych oparć bocznych. Szkielet nowego fotela jest o 45% lżejszy od szkieletu fotela konwencjonalnego. Żaden inny producent na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym organicznego materiału kompozytowego formowanego wtryskowo. Nowy fotel można ustawić w 18 różnych konfiguracjach. Wszystkie wyjątkowe dla Opla, nowe technologie OPC muszą być poddane testowi wytrzymałości na dystansie 10 000 km na słynnym torze wyścigowym Nürburgring, w Niemczech. 10 000 km jazdy w surowych warunkach na północnej pętli toru odpowiada 180 000 km jazdy w warunkach normalnych.

Astra OPC produkowana jest wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach. W Polsce zamówienia na ten model można składać w salonach Opla od połowy lipca br.

 

źródło: General Motors

Komentarze